Beschermhoes Goldwing

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Heridesagain

Beschermhoes Goldwing

Bericht door Heridesagain » 29 okt 2016, 11:41

Hallo mede Wingers,


wie weet waar ik een goede beschermhoes kan kopen voor mijn Wing uit 2003, ik heb nu al diverse hoezen geprobeerd maar er past er geen 1. Via Bikers Best een hoes gehad word al 20 jaar verkocht maar voor mijn Wing paste hij niet, nu een hoes van Verheul via Tenkate zelfde probleem. Hoes komt niet over gehele motor, zit te strak op sommige plaatsen, creëert waterzakken bij regenval. Ik zoek een goede degelijke hoes daar mijn Wing niet in een stalling staat maar buiten. Dus wie kan mij van een goed advies voorzien, zodat ik de Wing onder een goede bescherming kan plaatsen. Ik gebruik nu de hoes die ik over mijn Pan had maar deze is echt aan vervanging toe. Deze past trouwens wel goed maar kan ik nergens meer verkrijgen( hoes is van Bering)
Hoor graag van iemand

een tevreden Goldwinger

Ed Bosman

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Beschermhoes Goldwing

Bericht door appieabc » 29 okt 2016, 17:18

knolletjesveer2 krommenie meen ik anders http://www.roukema

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Beschermhoes Goldwing

Bericht door Cas » 02 nov 2016, 20:27

Ik heb ook een Verheul hoes voor mijn GL1800, past inderdaad voor geen meter, veel te strak en materiaal is veel te zwaar, maar volgens mij toch de beste hoes die verkrijgbaar is.
Overigens is de hoes niet echt waterdicht, ook bij mij een kuil waar water in blijft staan en een plasje water op de buddy. Mijn hoes is splinternieuw.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Blackwing116
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Beschermhoes Goldwing

Bericht door Blackwing116 » 03 nov 2016, 19:23

Ik heb de motor weliswaar in de garage stn, maar zoals nu dan ook heb ik een motorhoes erover van greyhound.
Ooit eens gekocht bij Motozoom. Stevig en past goed.
Bevalt ook goed :D
Het is een zwarte bagger geworden :D

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Beschermhoes Goldwing

Bericht door Cas » 06 nov 2016, 12:13

Hier een paar foto's van mijn Verheul hoes. De hoes is niet ingesneden en heeft "vleugeltjes" vanaf de spiegels naar achteren, 1.10 mtr breed. Dat vangt dus heel wat regenwater. Ik heb hier het bagagerek er weer opstaan en dat geeft behoorlijk wat spanning tussen het rek en het voorwiel. De hoes is gemaakt voor zowel de Gold Wing als de BMW 1600 maar die is een stuk kleiner. Ik hoop dat de hoes na verloop van tijd een beetje gaat oprekken en dat het geen krasjes gaat geven op de lak en de ruit. Als het regent komt er een beetje zand aan de onderzijde van de hoes, ook aan de binnenzijde dus hier eerst even met een doek langs gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Beschermhoes Goldwing

Bericht door peter n.d. » 06 nov 2016, 16:56

Beste Cas , vroeger stond mijn GoldWing ook buiten . Ik legde er eerst een paar oude lakens over , daarna een hoes die ik bij de Gamma had gekocht ,was zeer groot en er waren ogen voorzien en maakte hem met behulp van een elastiek vast aan de onderkant onder de motor aan elkaar vast . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Beschermhoes Goldwing

Bericht door Anjer » 21 feb 2017, 10:37

Weet niet of je ondertussen al een hoes hebt (was hier een tijdje niet, beetje druk) maar ik heb deze hoes al jaren en past zeer ruim over mijn GL1500

https://www.motorman.eu/motorhoezen--me ... 3339060632" onclick="window.open(this.href);return false;
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Plaats reactie