Kuipdelen laten spuiten

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Kuipdelen laten spuiten

Bericht door Boxmot » 18 okt 2016, 21:04

Ik heb een aantal krassen her en der op de motor waaronder 1 spiegelkap, onderzijde koffer en onderspoiler en een sierstrip. Tevens had ik dan in de planning om ook maar het dashboard mee te laten spuiten omdat er bij de tellers echt lelijke plekken zitten. Voor deze delen had ik even info ingewonnen bij een spuiter die ook veel motoren spuit. In totaal 865 euro handje contantje :? met zelf de onderdelen los aanleveren. Ik weet niet hoe dat prijzen tegenwoordig liggen, ik vond het toch wel stevig aan de prijs...ook vraag ik me af of er kleurverschil kan ontstaan tov de rest van het kuipwerk als je delen laat spuiten....

mbogaert
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:15
Locatie: Horst

Re: Kuipdelen laten spuiten

Bericht door mbogaert » 20 okt 2016, 15:03

Automotocoulor te Volkel. In verleden goede ervaringen mee gehad tegen zeer schappelijke prijzen. informeer daar eens
GL1500SE / GT2001

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Kuipdelen laten spuiten

Bericht door Boxmot » 23 okt 2016, 14:30

Navraag bij div spuiters vwb de kosten heeft me doen besluiten de krassen te laten voor wat het is. Ik snap dat men iets moet verdienen en dat de kachel niet voor niks aankan, echter voor mij staan de kosten niet in verhouding tot de krassen. :roll:

peter

Re: Kuipdelen laten spuiten

Bericht door peter » 23 okt 2016, 14:38

Voor spuitwerk vragen ze al snel 250€ per deel. Laatst heb ik mijn bmw z4 opnieuw netjes laten maken. Motorkap, spatborden en bumper. Kwam bijelkaar op 1500,-€
Nu wil ik mijn aanhanger in de zelfde kleur spuiten als de motor maar ik vrees dat dat een godsvermogen gaat kosten. Ik ga dus zelf maar aan de slag en met de juiste middelen en wat geduld komt het misschien nog goed ook. Komt het niet goed heb ik toch weer wat geleerd.
Ik ga eerst maar eens oefenen op de topkofferspoiler die ik net binnen heb. Dat is niet teveel verf en voorbereiding en blijft financieel nog leuk.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Kuipdelen laten spuiten

Bericht door pieter » 23 okt 2016, 18:15

Ze vragen gewoon " woekerprijzen " ik ken een hele goede spuiter ( bij ons in de regio ) en dan kom je toch echt op hele andere prijzen uit.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Kuipdelen laten spuiten

Bericht door Boxmot » 24 okt 2016, 20:45

Hallo Pieter, ja misschien zijn het woekerprijzen, ik weet niet hoe het is zijn werk gaat en hoeveel tijd erin gaat zitten, dus ik kan er niet over oordelen. Ik ben echter wel benieuwd naar jouw adres. Zou je deze willen delen :?: evt via pb.

Plaats reactie