Dubieuze 1800

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Dubieuze 1800

Bericht door pieter » 29 sep 2016, 19:09

Dubieuze 1800,


Afbeelding

Afbeelding

Dit mooie Brommertje ( 2012 ) staat in Polen te koop en was bijna in mijn bezit geweest, na wat mails over en weer heb ik uiteindelijk het vin nummer van de Wing gekregen.
Het eerste wat boven kwam drijven was een schaderapport uit de States, en ik mag zeggen dat zag er niet zo fraai uit, economisch total loss was de boodschap en dat voor zo'n jonge motor.

Maar ja omdat hij er zo mooi uitzag wilde ik de moed nog niet opgeven en dan ook het internet verder afgestruind, en met su6 stuite ik op een bedrijf dat ons ( na betaling van 10€ ) een rapport incusief foto's van de schade toe zond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om de twijfels bij mezelf weg te nemen na dit bericht en dito foto's zou ik een vlucht boeken om een proefrit te maken en te kijken of de schade aan de fiets netjes hersteld was, maar ja helaas voor mij toen ik alle foto's die ik had nog eens de revue liet passeren was het meteen over en uit, aan de rechterzijde ter hoogte van de puntbak zag ik dat er van alles mis was ( ffe uitvergroten en je ziet wat ik bedoel ) hij zat veel verder terug als aan de linkerkant en zit zowat tegen het motorblok aan, dus uchhh zoals eerder gezegd, lekker laten gaan !!!!!!!!!!

Afbeelding

Zo blijkt wel weer dat je heel goed uit moet kijken met het kopen van een ( jonge ) motor dan wel auto voor een aantrekkelijke prijs en vooral niet vergeten door de bling bling heen te kijken want dat leidt allen maar af.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Dubieuze 1800

Bericht door peter » 29 sep 2016, 21:31

Waarschinlijk hier gekocht en naar polen verscheept voor kenteken.

https://www.salvagebikesauction.com/mod ... 0-for-Sale
Laatst gewijzigd door RonalT op 29 sep 2016, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL-tags toegevoegd. Een link hoort namelijk tussen URL-tags te staan

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dubieuze 1800

Bericht door RonalT » 29 sep 2016, 21:36

Ik heb een jaar of 8 geleden een Shadow 750 plat gelegd en na enkele weken deze motor verkocht aan een collega die hem op kwam halen en enkele dagen later een vrijwaringsbewijs kwam brengen. Hij had vooraf verteld dat ik niet vreemd op moest kijken, maar de vrijwaring kwam van een bedrijf uit N-Holland. Dat bedrijf exporteerde de motor direct naar Polen waar men steeds op zoek was naar schade motoren. De motor verdween ook vrijwel direct uit het register van de RDW.
Deze werden gestript en van vele onderdelen werd weer 1 "goed motor" gemaakt. In Polen is dat blijkbaar niet zo ingewikkeld. :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Dubieuze 1800

Bericht door pieter » 29 sep 2016, 21:54

peter schreef:Waarschinlijk hier gekocht en naar polen verscheept voor kenteken.

https://www.salvagebikesauction.com/mod ... 0-for-Sale
Idd Peter, daar zijn we na wat googelen ook achtergekomen, en de foto's ( van de schade ) hebben we via de Nederlandse site autoverleden.nl verkregen.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie