Ik heb vandaag maar eens mijn nieuwsgierigheid de vrije loop gegeven. Ik had hier nog mijn oude cardanklok liggen die een vreemd bijgeluid had/heeft, ik wilde wel eens weten hoe dat dat kwam. Na de aankoop zo'n anderhalf jaar geleden maakte hij al meteen bijgeluiden en ik heb toen de olie ververst. Het werd wat minder maar kwam al snel in alle hevigheid terug.
Na het openen van de cardanklok vandaag zag ik dat hij bovenaan redelijk schoon was maar onderaan gewoon zwart.
Je ziet duidelijk een verschil in waar wel vuil zit en waar hij schoon is.
Het vuil zit niet echt vast en 2 bussenremreiniger verder waren de 2 helften zo goed als schoon.
Dit losse vuil gaat dus ook door je lagertjes en bij mij is het naaldlager en het lager van de inkomende as niet meer zoals meneer Honda het heeft bedoeld. Inmiddels zit er bij mij een goede cardanklok onder dus heb ik geen problemen meer maar zo zie je maar wat achterstallig onderhoud je kan gaan kosten. Een klein beetje zorg voor de cardan kan je dus een hoop ellende besparen.
Je hoeft hem niet uitelkaar te halen zoals ik maar een keertje spoelen en weer vullen met de juiste olie kan bij velen geen kwaad denk ik.
Nut van cardanolie verversen.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Nut van cardanolie verversen.
Dit geldt overigens niet alleen voor de cardanklok maar zeer zeker ook voor de vorkpoten!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Nut van cardanolie verversen.
Bij de oliewissel ff goed doorspoelen met remmenreiniger, uurtje laten drogen en daarna nieuwe olie erin.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Nut van cardanolie verversen.
Ennnnnnnn....kijk of je cardanhoes niet lek is..Water in je achterbrug die je keerring verrot maakt.......Bingo.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.