Pagina 2 van 2

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 30 jul 2016, 15:06
door frank's
he bmwinger
een goldwing 1500 is volgens mij wat je nodig hebt , deze is nl lichter geveerd dan een 1800 en volgens mij meer vergelijkbaar met een k100.
het rijden in noorwegen zak net zo relaxed zijn als hier in oostenrijk, door het koppel van een wing hoef he niet of nauwelijks te schakelen want hij pakt toch wel op.
voor mij nooit iets anders dan een wing maar smaken verdchillen gelukkig.
succes met je beslissing

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 31 jul 2016, 08:54
door Troll
Leuk dat er nog steeds tips/reacties komen.
Voodau heeft het aardig door. Hoewel met een standaard 1200 er weer helemaal niks op zit. Een kuip en koffers zijn wel praktisch maar een koffiebekerhouder zie ik geen nut van in. Niet omdat ik geen koffie drink, wij drinken juist veel. Maar koffie uit een thermosbeker is toch geen zuipen?
Wist niet dat je op een goldwing zoveel stress had dat je je moest haasten :shock:
Ik stop liever even om een vers bakkie te zetten onderweg. Vandaar de koffers, gasbrandertje etc moet wel mee kunnen.

Een 1500 zal het denkelijk niet worden. Als ik goed begrepen verbruiken die weer aanzienlijk meer dan een 1200.

Re: Hoe rijd dat nou

Geplaatst: 31 jul 2016, 09:43
door Tarzan
De 1200 die ik had, een naked, kwam niet verder dan 1:13 en dat was na synchronisatie van de carbs.
De 1500 die ik nu heb sinds kort doet zeker 1:15 en misschien nog beter als ik mijn best doe

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 31 jul 2016, 10:21
door Troll
1:13 :shock:
Dat verbruikte ik met een VW LT! Okay dat was een diesel, maar toch.

Is het verbruik altijd zo hoog van een Goldwing, of komt dat door een 'verkeerde' rijstijl.
Verkeerde bewust tussen aanhalingstekens, want ik veroordeel niemand op hoe hij/zij rijdt, ook rijstijl is van vele factoren afhankelijk.

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 31 jul 2016, 11:31
door Wehoo
Mijn verbruik met de Goldwing 1500 SE.
Bijgehouden met spritmonitor.de (ook als app verkrijgbaar). Verbruik is weergegeven in km/ltr. (laatste kolom).

Afbeelding

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 31 jul 2016, 11:40
door Troll
Hele geruststelling Werner!

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 01 aug 2016, 18:49
door wijnz
cooper schreef:
wijnz schreef:Een nuttig accessoire lijkt mij een koffie bekerhouder, dat ben ik nog nergens tegen gekomen. Misschien iets zelf maken met een cardanische ophanging zoals bij scheepscompassen, zodat je koffie altijd level blijft. Verrek dat ga ik eens patenteren! :D
Zoiets mss ? ;-)

Afbeelding
ja precies, alleen dit is volgen mij niet een volledig cardanische ophanging alleen de beweging naar voren en naar achteren worden opgevangen, niet het schuin door de bochten gaan :mrgreen:

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 01 aug 2016, 20:14
door De Motormuis
Jij hebt wel erg veel noten op je zang. :lol: :lol: :lol:

Koffie drinken onderweg terwijl je schuin in de bocht hangt.
Maar ga anders eens kijken in een winkel waar ze
scheepvaart attributen verkopen.
Kun je misschien wel iets passend vinden want op boten
hebben ze wel ophangingen die alle kanten op draaien,
en allerlei bewegingen opvangen.

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 01 aug 2016, 20:48
door Troll

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 01 aug 2016, 21:06
door tumtrans
wijnz schreef:
Een nuttig accessoire lijkt mij een koffie bekerhouder, dat ben ik nog nergens tegen gekomen. Misschien iets zelf maken met een cardanische ophanging zoals bij scheepscompassen, zodat je koffie altijd level blijft. Verrek dat ga ik eens patenteren! :D

Zijn gewoon te koop bij bikers best maar wel errug prijzig!

Koffie drink ik wel stilstaande en aan mijn stuur zit gewoon een drinkflesje en beugel wat ook op een tourfiets zit.

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 01 aug 2016, 22:17
door cooper
wijnz schreef:
Zoiets mss ? ;-)

Afbeelding
ja precies, alleen dit is volgen mij niet een volledig cardanische ophanging alleen de beweging naar voren en naar achteren worden opgevangen, niet het schuin door de bochten gaan :mrgreen:[/quote]

Is ondanks m'n rijstijl nog nooit een drupje uitgekomen, ben er zeer tevreden van en gebruik hem frekwent.

Afbeelding

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 31 jan 2017, 22:03
door wijnz
Troll schreef:Mooi dat je lekker gezeten hebt! Nu nog een stukje rijden :mrgreen:

Nee en caferacer ben ik niet op uit. Maar een standaard goldwing heeft -naar mijn mening- meer dan genoeg extra's. En om bij de radio te blijven, sommigen hebben speakers op de topkoffer. Ik vind het nutteloos en lelijk, maar als je ze verwijderd hou je gaten over wat het geheel niet mooier maakt. Dat is 't probleem.
Inmiddels heb ik een gl 1500 gekocht en ik moet zeggen het rijdt erg goed, ok het is geen sportmotor, maar je kunt er goed mee sturen en hij is behoorlijk wendbaar, alleen bij stapvoets rijden oppassen met het gewicht. De remmen; de voorrem is goed genoeg voor het een beetje bijremmen in de stad, als er echt vertraging nodig is dan moet de voetrem erbij, dan remt het redelijk maar niet echt super. Ik denk dat het voor gewoon gebruik voldoende is, misschien bouw ik het nog een keer om naar traditioneel ik vind dat de voetrem behoorlijk wat kracht nodig heeft. Verder is hij wat gevoelig voor lengterichels, maar dat heeft met de banden te maken, hij gaat goed strak de bocht door al moet je wel goed nadenken over de te sturen lijn, ik denk dat de voetsteunen makkelijk aan de grond te rijden zijn en een goede rijder kan er zeker veel sportievere motoren mee bijhouden. :D

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 01 feb 2017, 00:21
door peter
De jongste 1500 is nu 17 jaar oud en de jouwe misschien nog wel ouder met de nodige kilometers op de teller. Als er de laatste jaren niks meer aan de remmerij gedaan is dan remt hij inderdaad niet denderend. Gewoon de boel eens goed schoon en gangbaar maken en hier en daar wat nieuwe rubbers indrukken scheelt al een hoop. Ik had bij mijn 1500 de remslangen voor stalen exemplaren vervangen en brembo blokken genomen. De remklauwen nagekeken en de rempomp gereviseerd. Ik kon toen moeiteloos met 2 vingers het voorwiel aan het blokkeren krijgen. De achterrem ging soepeltjes en had meer dan voldoende remvermogen.

Al met al een stukje onderhoud :idea:

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 03 feb 2017, 17:11
door wijnz
Hij is van '93 en heeft 70.000 km gelopen en ja een beetje onderhoud zou goed zijn,nu nog even een sleutelruimte scoren.

Re: Hoe rijd dat nou?

Geplaatst: 11 feb 2017, 19:50
door wijnz
Ik had hem jaren eerder moeten kopen, gisteren tegen de oostenwind in gebeukt naar Arnhem. Heeerlijk die cruise control en radio, alleen jammer van die snelheids bekeuring, toch even stickertjes zetten op die mijlen snelheidsmeter. :oops: