Evenementen commissie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2329
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Evenementen commissie

Bericht door Rongoos » 24 jun 2016, 10:44

Voor ik mijn verhaal begin, dit is geen kritiek. En ja, ik heb zelf ook nog nooit iets georganiseerd :?
Maar toch bekroop mij weer de gedachte om mijn motor weg te doen. Waarom?? De 1500 staat bij gebrek aan garage en achterom, de gehele winter buiten.
ik keek terug op mijn afgelopen motorjaar en moest concluderen dat ik dit jaar maar 2 weekenden op de motor heb gezeten. Het Drenthe weekend en volgende week naar de Hartz. Dit zijn wel uniek leuke weekenden maar het is in mijn ogen wat sober. Ik ben al wezen kijken of er een motorclub bij mij in de buurt zit waar ik me bij aan kan sluiten, maar het liefst ben ik op pad met gelijkgestemden met de gemeenschappelijke hobbie Goldwing.

Wat is nu mijn vraag,plan,voorstel?
Ik zat te denken aan het opzetten van een evenementen commissie hier op het forum.
Een groepje van een man of 4 a 5 die genoeg tijd hebben om zeg maar 1 keer in de maand een toerrit of weekend te organiseren.
Nu denken jullie misschien dat ik zelf ook deelneem in die commissie maar dat kan ik op dit moment helaas nog niet waarmaken.
Ik werk full time in de wisseldienst en run daarnaast nog een eigen bedrijf in biljartartikelen en sportprijzen, Het penningmeesterschap bij de KNBB maakt het helemaal af en zorgt dat ik nauwelijks nog vrije tijd overheb.

Hoe ziet dat eruit?
De evenementen commissie komt eens in de zoveel tijd bij elkaar en bespreekt de komende ritten/weekenden.
Losse ritten mogen natuurlijk ook, daar het niet altijd voor iedereen uitkomt het gehele weekend vrij te plannen.
Ik denk zelfs aan avondritten, doordeweekse dagen of gewoon de zondagen. alles kan. evt betaal je een kleine bijdrage voor de ritten zodat de tourcommissie niet te veel kosten hoeft te maken. (denk aan het declareren van reiskosten voor vergaderingen ed. ) en we kunnen wat mij betreft tot en met oktober doorrijden, zelfs winterritten behoren tot de mogelijkheden.

Er zijn hier misschien wel een paar mensen die genoeg vrije tijd hebben om zich daar eens over te buigen.
Elk aanvullend idee of voorstel is welkom, ik ben benieuwd naar de reakties hierop.

gr. Ron
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Evenementen commissie

Bericht door mothergoose » 24 jun 2016, 11:25

Hoi Ron,

Niet verkopen! Dat heb je eerder gedaan en is slecht bevallen 8)

V.w.b. de evenementen, ik deel je mening over het organiseren van zaken. Ik ben vanuit het verleden nog steeds vrij actief lid van de PC800 club (je kent hem vast nog wel) en binnen deze vereniging organiseren we, de leden zelf, dag tochten. Gemiddeld zijn dit er zo'n 10 per seizoen. Tijdens de ALV worden de data vastgelegd en kan iedere liefhebber een rit 'claimen'. Wordt een datum niet ingevuld, dan ben ik als 'toercommissaris' verantwoordelijk om een rit te maken. Dit gaat tot nu toe al 25 jaar goed en kan een idee zijn voor dit forum.

Ik heb ook heel erg weinig tijd in mijn drukke leven, maar kan dit er naast hebben. Geld kost het niet, want de ritten worden door de leden gemaakt. Als ik een rit moet maken, dan is dat eenvoudig te doen vanachter de pc. De rit voorrijden is dan het enige, en dat is dan weer de hobby waar ik geen geld voor hoef te hebben.

Weekenden organiseren daar in tegen is een heel ander verhaal. Hier komt veel meer bij kijken en kan wel geld kosten. Maar voor zover ik kan zien, zijn er al aardig wat weekenden geweest en in aantocht, daar zal het niet aan liggen.

Lang verhaal kort, dit is eenvoudig in te regelen in het forum, er zijn alleen mensen nodig die af en toe een rit willen maken. Omdat de data vooraf vast liggen, kan je er prive ook vrij eenvoudig omheen plannen. Zo zijn er altijd ritten in het jaar waar je aan mee kan doen.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: Evenementen commissie

Bericht door f.schuiling » 24 jun 2016, 11:51

Word lid van de G.W.C.H. die organiseren meerdere weekeinden en je kan naar alle landen waar internationale treffens worden gehouden,

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Evenementen commissie

Bericht door mothergoose » 24 jun 2016, 13:05

Maar dat is nou juist waar de schoen wringt...... We hebben gewoon niet de tijd om weekenden weg te zijn, of zoals bij mij met opgroeiende kinderen past het gewoon niet om weekenden weg te gaan.

Maar een dag is vaak wel te realiseren en dan ben je toch geregeld op pad. Ik rij op deze manier zo'n 5000km per jaar, 10000 te weinig naar mijn zin, maar wel het maximale wat haalbaar is voor mij op dit moment. En dan rij ik toch liever wel en dan maar beperkte afstanden.

Het een sluit het ander niet uit, daarom de manier zoals we dat bij de PC800 vereniging doen.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Evenementen commissie

Bericht door RonalT » 24 jun 2016, 14:32

En dat 'geen tijd' is nu net de reden dat wij geen evenementen commissie of tour commissie hebben. Want ook wij hebben geen tijd om elke maand of 10 maal per jaar een rit te organiseren.
Daarom is de methode ontstaan dat iedereen die dat wil een rit mag organiseren. Het kost op deze manier meerdere mensen een klein beetje tijd om iets te organiseren.

En ik vind het een goede methode, want ik heb het bij een ander forum meegemaakt dat de ritten centraal worden georganiseerd en uitgezet. Maar dan ga je zien dat iemand uit Zwolle en iemand uit Heerlen een rit in Zuid Holland organiseren en de wegen af en toe niet toegankelijk zijn.
Nu organiseer ik een rit in West Brabant en WimS in Drenthe. Wij kennen daar de weg en daardoor ontstaan er leuke ritten.

Het punt is alleen dat er bv mensen in Limburg, NHolland en Overijssel ook eens een rit zouden moeten organiseren. Het is leuk om je provincie te promoten en het hoeft echt niet veel tijd te kosten.
Dan kan jij ook meer rijden, Ron.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Evenementen commissie

Bericht door mothergoose » 24 jun 2016, 15:22

Helemaal eens Ronalt, er is geen commissie nodig. Het enige voordeel wat wij hebben binnen de vereniging is dat de data vooraf gepland zijn. Op deze manier is er wat geregeld, bij het vrijblijvende principe kom je toch weer uit op weinig tijd. Wanneer je dit in de agenda plant, dan staat het er in en maak je onbewust toch ruimte om het te regelen.

Maar de manier zoals je beschrijft, de mensen in het land regelen het daar waar ze wonen, werkt het beste. Het verschil zit hem in het feit dat je vooraf een datum vast legt en er naar toe werkt.

Je ziet wel dat het altijd dezelfde mensen zijn die een route maken, maar dat is niet erg. Zolang er maar mensen zijn die het willen doen.

Ik wil overigens best een route maken voor het forum, als je dan maar mee kan Ron :lol: :lol: :lol: Het wordt dan wel een dagtocht, weekenden en langer organiseren ga ik doen als ik later groot ben :D

gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Evenementen commissie

Bericht door RonalT » 24 jun 2016, 16:46

f.schuiling schreef:Word lid van de G.W.C.H. die organiseren meerdere weekeinden en je kan naar alle landen waar internationale treffens worden gehouden,
Ik vind het jammer dat er binnen de GWCH zo in weekenden gedacht wordt en zo weinig toerritten. Er zijn legio mensen die wel een toerrit willen rijden maar niet een heel weekend op een camping willen rondhangen. Daar ben ik er ook een van. Ik kan best eens een dag vrijmaken,maar niet altijd de avonden of een heel weekend. Gelukkig organiseert de Regio Brabant meteen behoorlijk regelmaat een toerrit en daar probeer ik ook zo veel mogelijk aan deel te nemen. Andere Regio's trouwens ook.

En voor Ron, denk eens aan een leuke dag gewoon lekker rijden om een paar molens te fotograferen...... :twisted: :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2329
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Evenementen commissie

Bericht door Rongoos » 24 jun 2016, 19:24

Ik ben geen einzelganger, ga liever op pad met een leuke groep mensen.
En ja ik weet dat mensen zelf een rit kunnen Mogen plannen. Alleen gebeurd dat niet (meer)
Dus ik prober iets vlot te trekken wat in mijn ogen gestrand is.

De GWCH denkt inderdaad alleen in weekenden. Ook hier komt dat 9 van de 10 keer slecht uit.
We hebben meer behoefte aan dagritten denk ik. En ik heb niet gezegd dat het forum dit moet organiseren maar een groepje mensen die lid zijn van dit forum en denken, ja daar kan ik wel wat tijd voor vrij maken. De pc 800 manier zie ik ook wel zitten. 10 zon of zaterdagen per jaar plannen en dan kijken of men dit oppakt. Maar dan houd je nog steeds dat wanneer die datum niet wordt opgepakt er iemand verplicht wordt om een rit in elkaar te draaien.

Maar geeft niet, ga lekker door met brainstormen wie weet wat er nog uit komt :)
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Evenementen commissie

Bericht door appieabc » 24 jun 2016, 21:11

niet doen doenn goldwingclubhollad,,,goldwingsownersclubholaand jbwings goldwingevents(fb) keuze genoeg nooit geweten deat txel zo leuk kon zijn btw vanavond nightride in assen en mvan weekend summerparty bb hoezo weinig ritten tijd is geen rekbaar feit kwestie van priorriteiten stellen hou toch op maar als je een moorclub vindt die meer tijd schenken hoor ik het graag maar bij die nwe club heb je ook je werk en penningmeesterschap en eigen zaak en kleinkinderen dus we horen wel weer als je spijt krijgt en weer een goldwing wil hahahahahaha.
ps koop een valkerrie ook leuk pss 1juli delfsail em ut weekend assen en summerparty BB. veelplezierr.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Evenementen commissie

Bericht door director » 25 jun 2016, 14:36

Een van de kenmerken van een "club" is dat er clubritten worden gereden, dat er een clubblad is, een voorzitter en eventueel contributie.

Wij zijn een Forum, en zoals hierboven in het blauwe vlak staat omschreven "De digitale ontmoetingsplaats voor en door Goldwing rijders". Er wordt van de forumleden dus soms ook een bijdrage verwacht en gelukkig zijn er veel forumleden die dit doen door technische ondersteuning te geven, gezelligheid te brengen en soms ook een rit te organiseren.

"Nadeel" van deze ongeorganiseerde bende is natuurlijk dat er veel spontaniteit bij komt kijken en soms is die er vaker dan op andere momenten. Soms meer ritten zijn dan anders.
Iets meer structuur zou mooi zijn, maar je bent dan weer afhankelijk van een toer-commissie ofzo en dat begint vaak heel enthousiast, maar verwatert vaak snel met alle gevolgen van dien.

Terugkomend op een leuke dagtocht, wil ik binnenkort een dagje Eifel gaan organiseren. Ik zal even brainstormen en je kunt mijn bericht hierover snel verwachten.

Oja, Ron, verkoop die GL1500 niet, de vorige keer had je al spijt voordat je motor de straat uit was :wink:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Evenementen commissie

Bericht door peter » 25 jun 2016, 14:43

Misschien handiger om een topic aan te maken met " last minute rit" . Hierin kan een ieder dan kwijt dat hij morgen of misschien zelfs vandaag een ritje gaat maken. Zijn er eensgezinden dan kunnen ze aansluiten en zoals altijd ..... Niks moet alles mag.
Wat ook nog kan is dat er eens in de zoveel tijd een Mc Donalds of andere horeca gelegenheid op een zondag wordt bezet door het forum om slap te lullen en wat te eten of te drinken. Gewoon een meeting dus waar ook nu niemand verplicht is.
Iemand roept gewoon: op zondag een meeting bij mc donalds te huppeldepup om zo en zo laat. Dan kan iedereen beslissen of hij gaat of niet. Eventueel kan je dan altijd nog besluiten een toertje te doen met eensgezinden.

Dus: een topic "last minute rit" en een topic met eventueel een meeting :?: uiteraard moeten dat wel stickys wezen zodat ze altijd makkelijk zijn te vinden.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Evenementen commissie

Bericht door director » 25 jun 2016, 16:04

peter schreef:Dus: een topic "last minute rit" en een topic met eventueel een meeting :?: uiteraard moeten dat wel stickys wezen zodat ze altijd makkelijk zijn te vinden.
Een "last minute motormaat", klink prima, ik zal een topic aanmaken en kijken of het wat oplevert.
Een "Mac meeting" ? vaak zijn de McDonald's juist de startpunten voor een toerrit, want er is altijd koffie en appelgebak.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Evenementen commissie

Bericht door peter n.d. » 25 jun 2016, 19:32

Beste Ron , ook ik ga dit jaar niet veel kilometers op de teller bijzetten . Maar toch zou ik mij een leven zonder motor ( en zeker een Goldwing ) moeilijk voorstellen . En volgend jaar heb ik misschien meer geluk om te rijden en kilometers op de tellers bij te zetten . Ook ik ben bij geen motorclub aangesloten omdat ik op mijn vrijheid ben gesteld ( lees geen verplichtingen ) , in een ver verleden was ik wel lid van een motorclub . Het ene moment was je verplicht om loten of wafels te verkopen , om te helpen bij het etensfestijn . En ook moest je zoveel ritten meerijden , meestal treffens van een bevriende club , en meestal dezelfde wegen als het jaar ervoor . Nu rijdt ik ritten die ik zelf uitstippel en met de werkmakkers ga rijden . Geen echte club , maar gewoon enkele collega's die dezelfde passie hebben en waarbij geen verplichtingen bijkomen . Gewoon rijden en genieten . En waarom heb ik me bij het forum aangemeld ? . Omdat ik van de GoldWing hou en alle informatie die ik van dit type vind graag lees . En natuurlijk is het meegenomen dat er ook ritten en reizen worden georganiseerd voor deze gelijkgestemden . Mijn eerste rit , samen met andere forumleden , was zo goed meegevallen , dat ik besloten heb om regelmatige mee te rijden . Ook Al moet ik hiervoor heel wat kilometers afmalen ( gemiddeld 200km ) om deze ritten te kunnen rijden , toch keer ik steeds met een voldane gevoel s'avond weer naar huis . Met dank aan de inrichtende Forumleden . Ook de vriendschap tussen de verschillende forumleden trok en trekt mij aan .Ook de feedback op mijn eigen berichten vind ik de max . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Bart

Re: Evenementen commissie

Bericht door Bart » 26 jun 2016, 22:24

Wat ik ook leuk vond is wat we laatst in Roosendaal gedaan hebben, een een dagje rondjes gereden koffie en taart erbij een gezellige dag vond ik het.
Misschien voor herhaling vatbaar?
En ook ik heb nog maar weinig gereden dit jaar (zelfs mijn vrouw is nog niet achterop geweest)maar om mijn wing te verkopen....... dacht ut niet.

Gr. Bart.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Evenementen commissie

Bericht door cooper » 27 jun 2016, 08:17

Bestaat er in Nederland niet zoiets als een toerkalender?
In Belgie kan men wekelijks in het hoogseizoen wel op een plaats of 5 - 6 gaan rijden.
Dit zijn allemaal ritten van om en bij de 150 km dus niet echt "terraszituitjes" maar ja men wil wel rijden natuurlijk ! :D
Dat moet in Nederland toch ook wel zo zijn ?
Zoek bij je in de buurt wat gelijkgestemde zielen en probleem is opgelost, je bent niet alleen om te rijden en je kan wekelijks de baan op.
Zo zijn de Goldwingvrienden ook ontstaan trouwens ! :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie