verstelbaar scherm

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

verstelbaar scherm

Bericht door wingryder » 15 mar 2016, 13:14

Hoi,

Op mijn vorige wing had ik een elektrisch verstelbaar scherm geplaatst, dat was een scherm van Firecreek, had ik uit Amerika laten komen.
Hoe het met die brommert afgelopen is, is redelijk bekend (staat hier op het forum nog een reisverslag van) :? :? dus dat scherm is ook hemelen :(
Nu wil ik op mijn huidige 1800 ook weer een verstelbaar scherm maar nu denk ik aan zo'n supersonisch Ergomot scherm.
Ik heb drie dealers gebeld om te informeren naar prijzen etc. één van hen zei dat hij ze niet meer wil verkopen omdat hij "er niet achter kan staan vanwege de kwaliteit" :shock:
De andere dealers waren wel enthousiast.
Maar voor ik een hoop geld uit ga geven zou ik graag willen weten of er hier al gebruikers zijn en hoe het bevalt.

Graag jullie reaktie.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: verstelbaar scherm

Bericht door Henkie de ledman » 15 mar 2016, 19:00

Ik heb een ergomot ruit. op mijn 1800,
Maar ik heb hem kapot overgenomen, de schakelaar was kapot en 1 motortje.
Aangezien ergomot snel rijk wil worden voor de onderdelen heb ik het zelf maar gerepareerd.
Het is absurd vind ik de prijzen van onderdelen als er iets kapot is.
Over de ruit van Ergomot die heb is vervangen door een gewone hoge ruit natuurlijk wel aangepast voor de aansluiting van de
2 motoren
De originele ruit zit een grote zwarte balk in aan de onderkant die bij het omhoog zetten van de ruit voor mij veel zicht weg neemt.
Als ik het weer nieuw zou moeten kopen, dan heb ik het geld er echt niet voor over. Wel fijn dat je de ruit omhoog en omlaag
kan zetten onder het rijden, maar er hangt wel een flink prijskaartje aan vast.
ik heb wel de eerste serie.

gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: verstelbaar scherm

Bericht door cooper » 15 mar 2016, 20:21

Ken Paul en Frederick van Ergomot toch een beetje en weet wat deze mannen kunnen en welke know-how daar voorhanden is.
Weet dat ze ook bezig zijn, of toch alleszins waren voor hun rollin' eyes succes, met een boordcomputer voor de 1800.
Iets wat Honda zelf niet voor elkaar krijgt daar slagen zij wel in, en dat mag best een prijskaartje hebben vindt ik. :wink:
Op goldwingforum.be zijn er meerdere meer dan tevreden gebruikers van het electrisch Ergomotscherm.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: verstelbaar scherm

Bericht door Henkie de ledman » 15 mar 2016, 20:27

Dat kan best, maar als je 695 voor een scherm moet uitgeven en na 2 jaar gaat er iets kapot moet je de hoofdprijs betalen
Maar wat een ander er van vind IK vind het te veel geld voor een scherm. en of onderdelen.
259 euro voor een schakelaar vind ik wel wat ver gaan hor..

maar alles is mijn eigen mening..

henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: verstelbaar scherm

Bericht door MoneyFor » 12 mei 2016, 08:56

Heb me hier ook even in verdiept omdat het mij wel interesseert om zulk een automatisch scherm te hebben, komende vanaf mijn RT leek het me logisch :D . Nu moet ik wel zeggen dat het systeem Ergomot me aanspreekt maar joh die bediening is gewoon belachelijk, deze lijkt wel een joystick voor een kraan te bedienen. Dit kan mijn inziens met een veel discretere schakelaar gebeuren in het kuip gedeelte ofzo. Dit is mijn bescheiden mening he.

Plaats reactie