h4 koplamp vervangen door H4 LED

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Stefkesgts
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2015, 19:11
Type Goldwing: GL1500
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door Stefkesgts » 24 feb 2016, 14:32

Inmiddels een set H4 LED verlichting gekocht met Cree LED. Er zitten twee Cree LED's in één H4 lamp van 1600 lumen per stuk. Dus dat zal een hoop licht gaan geven. Een halogeenlamp zit op 1000 lumen..... :D

Gebruikersavatar
Jantje
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2016, 13:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Melderslo
Contacteer:

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door Jantje » 25 mar 2016, 21:05

Hoi.

Ben ook al lang op zoek om mijn H4 lamp te vervangen voor LED. Alleen omdat er dan minder stroom verbruikt zou worden en er meer andere lampjes zonder problemen aangezet kunnen worden.
Heb al verschillende H4"s geprobeerd, maar steeds branden alle leds van deze lampen en rij je als het ware constant met gedimd (zwak) grootlicht.
En omdat Wingman Henk geschreven had dat het een led was van 12/18 watt, ben ik ook weer gaan zoeken.
En gevonden. Heb er nu een thuis liggen en gekocht via ebay. Hier branden als dimlicht 2 leds, en als grootlicht 3 leds. Moet hem nog inbouwen maar heb er wel alle vertrouwen in dat dit de led is die ik zocht.

Hier is hij te koop;

http://www.ebay.com/itm/Universal-Motor ... 7H&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Jan.

Gebruikersavatar
Jantje
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2016, 13:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Melderslo
Contacteer:

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door Jantje » 28 mar 2016, 14:26

Hoi.

Het leed is geschied. Mijn GL 1200 is voorzien van een LED in de koplamp. Hele operatie, maar nu ik het een keer gedaan heb steld het niet veel meer voor. Wel zijn de stekkers verwijderd omdat deze te dik zijn en er geen plaats in het lamphuis is. En is de rubber op maat geknipt zodat het stof niet in de lamp kan komen en de ventilator toch kan koelen. Ook het metalen voetje iets moeten aanpassen met de vijl omdat deze niet fijn in de fitting viel.
S'avond geprobeerd en was veel licht. Heb gelijk een reserve led besteld voor het geval dat... Ik ben er tevreden over.

Afbeelding
Hier de led met daarnaast een normale H4 .

Afbeelding
De stekkers die aan de led en de bedrading zitten moeten eraf ivm ruimte gebrek.


Afbeelding
De kabels met elkaar verbonden en de rubber stofkap aangepast zodat het stof erbuiten blijft en de ventilator toch kan koelen.


Afbeelding
Dit is het dimlicht.


Afbeelding
En dit is het grootlicht.


Afbeelding
En zo ziet het eruit als je er voor staat.

Wingman Henk
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Type Goldwing: GL1500

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door Wingman Henk » 28 mar 2016, 17:39

Mooi hè. Ben er ook erg blij mee in mijn 1500

Gebruikersavatar
Jantje
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2016, 13:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Melderslo
Contacteer:

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door Jantje » 28 mar 2016, 18:20

Hoi Henk.
Jazeker, het is heel mooi. Komen die stads lichtjes links en rechts van de koplamp ook beter tot hun recht. Daar had ik al ledjes in gezet. En, voor mij het voornaamste, het scheelt 43watt vergeleken met de oude H4 lamp.
Groetjes Jan

oeroeboeroe
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015, 15:51
Type Goldwing: GL1500

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door oeroeboeroe » 04 mei 2016, 13:31

Hebben die al de aangepaste lampvoet? of moet je zelf nog die aanpasringen er bij doen..

Zelfde geldt zeker ook voor Bi-Xenon? daar zit ik zelf eerder aan te denken, eerst maar eens bij anderen zien.. :)

Groeten,

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door beinhart » 04 mei 2016, 20:40

oeroeboeroe schreef:Hebben die al de aangepaste lampvoet? of moet je zelf nog die aanpasringen er bij doen..
ik heb alleen 2 van de 3 lipjes eraf geknipt bij mijn nieuwe gewone lampjes, geen adapterringen gebruikt

groetjes werner
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

oeroeboeroe
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015, 15:51
Type Goldwing: GL1500

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door oeroeboeroe » 09 mei 2016, 14:46

Hmm, maar eens even snuffelen.. misschien toch Bi-Xenon.. daar heb ik eerder mee geexperimenteerd. :-)

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door GlimWas » 17 mei 2016, 19:47

Het nadeel van de LED lampen die ik hier gezien heb zijn de ventilators om de boel te koelen. Gaat de ventilator stuk, is binnen een mum van tijd de LED stuk. Beter kan je de Passief gekoelde lampen nemen die tegenwoordig ook te koop staan, worden niet meer dan handwarm en zijn niet afhankelijk van een ventilator, die een kortere levensduur heeft dan de LED..................
Deze bijvoorbeeld http://tinyurl.com/ht8mlt5
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: h4 koplamp vervangen door H4 LED

Bericht door tumtrans » 18 mei 2016, 10:19

Klopt helemaal Willem! Ter aanvulling de led lampen met de ventilator kunnen moeilijk te monteren zijn zoals ikzelf heb ondervonden. Maar het is uiteindelijk wel gelukt en ik heb er goed licht van! Wel heb ik ook de stads lichten vervangen door led anders "smoelt" het niet.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Plaats reactie