MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door inside » 06 okt 2015, 13:44

Zojuist gelezzen in de Gelderlander:

Op de motor naar Doorn? Laat dan een magneet inbouwen. Dat adviseert de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan motorrijders, die op een kruispunt in Doorn nooit groen licht krijgen als ze bij de verkeerslichten wachten.

De detectielussen in de weg worden niet bijgesteld, ondanks een bekeuring en een klacht van de Leersumse motorrijdster Anouk Dons. Zij krijgt alleen groen licht als er auto's achter haar staan. Staat ze alléén, dan kan ze wachten tot ze een ons weegt. Moderne motoren bevatten vaak onvoldoende metaal, waardoor de detectielussen in Doorn niet reageren.

De gemeente Utrechtse Heuvelrug, die zegt de lussen niet gevoeliger te kúnnen afstellen, adviseert motorrijders om een magneet onder hun motor te laten inbouwen. Of er eentje in de hak van de laars te laten monteren. Dons is niet blij met het advies: ,,Hiermee is het probleem niet opgelost. Er zijn genoeg motorrijders die hiervan niet op de hoogte zijn.''

Ik heb het volgens mij nog niet meegemaakt.
Jullie?

groet Hans

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door KingEdwin » 06 okt 2015, 14:31

niet meegemaakt in Doorn (denk ik). Ben afgelopen jaar wel een paar keer in Doorn geweest maar weet niet meer zeker of ik iedere keer voor een auto stond..... :?

Met een vorige motor van me had ik in de buurt van mijn woonplaats wel 2 lichten die ik moest mijden wegens niet reageren. Toen reed ik toch wel een motor met veel metaal (Honda VF1100S). Bij deze 2 lichten heb ik met mijn wings geen last tot nu toe (bij 1 licht kom ik maar heel sporadisch, de ander regelmatig), kan ook zijn dat de gemeente de lichten heeft laten afstellen.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 649
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door beinhart » 06 okt 2015, 15:36

ze maken het steeds gekker? ik heb hier vlak over de grens in belgië ook staan wachten voor een stoplicht bij een zebrapad.
nog gekker is dat springt elke keer op rood als er een motor of auto komt aanrijden, waarom? al sla je me dood.....
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door RonalT » 06 okt 2015, 23:26

't moet niet gekker worden. Omdat gemeente Utrechtse Heuvelrug het niet voor elkaar krijgt mogen wij het oplossen.

Of ik het wel eens meer meegemaakt heb! Ja, in Breda heb ik wel eens staan wachten en zag ik 3 maal van alle kanten verkeer komen. Uiteindelijk ben ik door rood gereden en heb bij de politie een klacht ingediend over dit licht.

En Werner ik kan je het nog gekker vertellen, in Portugal staat een verkeerslicht en dat reageert op een snelheidsmeetlus. Rijdt je te hard dan krijg je een aantal seconden rood licht. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door director » 07 okt 2015, 14:36

Vlgens mij kun je dit soort situaties melden bij de MAG (http://www.motorrijdersactiegroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;), die nemen dan contact op met de wegbeheerder.

Ik kan me niet voorstellen dat MAG genoegen neemt met het "magneet=advies".
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door EdRaket » 10 okt 2015, 20:41

Het lijkt mij dat we met de Goldwing dit probleem niet zullen krijgen :-)

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door ronnieD » 11 okt 2015, 10:45

hier in Utrecht heb je ook een paar plekken die je moet vermijden--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Rob Pt

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door Rob Pt » 06 nov 2015, 01:31

RonalT schreef: ........ in Portugal staat een verkeerslicht en dat reageert op een snelheidsmeetlus. Rijdt je te hard dan krijg je een aantal seconden rood licht. :lol:
Die ogenschijnlijk zinloze verkeerslichten worden wel altijd aangekondigd met o.a onderstaande borden. Als je pas afremt voorbij zo'n bord dan heb je gegarandeerd rood licht! Na deze borden kunnen er overigens meer van deze verkeerslichten volgen zonder aankondiging! Ze dienen, maar dat was al duidelijk neem ik aan, om de snelheid eruit te halen en je vind ze dan ook veelvuldig in dorpskernen waar de doorgaande weg doorheen loopt en waar dan een snelheidsbeperking geldt.
Veel Portugezen rijden gewoon door rood maar als je betrapt wordt maak dan je borst maar nat want de verkeersboetes zijn hier zeer hoog. Door rood rijden is een zgn. infracção muito grave=zeer ernstige (verkeers-)overtreding die altijd gevolgd wordt door een bijkomende straf. Meestal ontzegging van de rijbevoegdheid van 2 maanden - 2 jaar (!) wat dan weer afhankelijk is van hoe vaak je al een dergelijke overtreding hebt begaan. En, laat je beslist niets anders wijsmaken maar de politie heeft ook het recht om het rijbewijs van een buitenlander in te vorderen!!!
Je kunt overigens niet bekeurd worden voor een snelheidsovertreding indien met uitsluitend heeft vastgesteld dat het licht op rood sprong toen je aan kwam rijden om de eenvoudige reden dat het geen snelheidsmeetapparatuur is die aan de wettelijke eisen voldoet die voor dat soort apparatuur gelden!
Deze verkeerslichten staan in het algemeen nogal 'strak' afgesteld. Ze werken overigens niet met (zichtbare) lussen in het wegdek maar met onzichtbare sensoren.

Verder kun je ook nog verrast worden door die verkeerslichten want:

- soms zijn ze ogenschijnlijk volledig buiten werking omdat er geen groen licht brandt maar rijd je te hard dan springt het, al of niet via oranje, toch op rood.
- soms knippert alleen het oranje licht maar zijn ze toch volledig in bedrijf.
- soms zijn ze echt buiten werking en dat zie je dan aan wat er gebeurt bij een evt. voorligger die te hard rijdt. :wink:


Afbeelding
Afbeelding

Rob

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: MOTORRIJDERS, NEEM EEN MAGNEET MEE

Bericht door edvissers » 06 nov 2015, 08:32

Geweldig zulke verkeerslichten :)

Even terug naar de detectie van de motor bij een verkeerslicht.
Ik heb het met ge GW nog niet meegemaakt. In het verleden met een Deauville wel.
Kom ik toch in de situatie dat ik niet gedetecteerd wordt en ik wordt ook niet snel genoeg gered door een automobilist, dan zal ik door rood licht rijden, tenzij er een flitspaals staat :lol:
Groeten,

Ed

Plaats reactie