enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
- Wehoo
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Baarlo (Baolder)
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
Ingevuld en geïnteresseerd in de conclusies die hieruit worden getrokken.
Groet,
Werner.
Werner.
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
gedaan
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
Done!,
Het zou leuk zijn als er een "overzicht" komt van de "uitslag" dat motiveert mensen om een volgende keer mee te doen.
Gr Clim
Het zou leuk zijn als er een "overzicht" komt van de "uitslag" dat motiveert mensen om een volgende keer mee te doen.
Gr Clim
Als alles ineens op je afkomt, rij je aan de verkeerde kant!!
- KingEdwin
- GL 1800 rijder
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Westmaas
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
ook ingevuld en ook wel benieuwd naar de resultaten.
Gr,
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
- meire
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
Ingevuld en verstuurd
hopelijk zien we hier het resultaat van op het forum
hopelijk zien we hier het resultaat van op het forum
Vele Groetjes,Meire
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
Kon ook niet achter blijven
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
enquête ingevuld en opgestuurd mij benieuwen wat ik gewonnen heb
appie abc
appie abc
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
Rapport voor het Goldwing Forum Nederland
Als eerste wil ik jullie bedanken voor het invullen van de vragenlijst. Het aandeel Honda Goldwing rijders was bijna 25%. In deze analyse worden verschillende conclusies getrokken.
Hier heb ik voor jullie forum voornamelijk de nadruk gelegd op de Honda Goldwing-rijder. Voor mij is de analyse vooral belangrijk om een beeld te vormen van de verschillende motorrijders die er zijn en welke elektronica en gadgets ze interessant vinden. Met deze informatie kan een nieuw product worden gecreëerd met een toegevoegde waarde voor de motorrijder.
Als eerste is er gekeken naar de vraag en interesse in gadgets, hier hebben de respondenten meerdere antwoorden kunnen geven. Uit alle antwoorden is de navigatie het meest populair met een 92%, daarna met 62% het intercom en op de derde plaats de Go Pro met 37%. De Honda Goldwing rijders hebben de zelfde top 3 samen gesteld, waarbij nagenoeg hetzelfde percentage geïnteresseerd zijn, op het intercom na. In het intercom is 74% van de Honda Goldwing rijders geïnteresseerd.
Hierna is gekeken naar de interesse in applicaties op de smartphone. Bijna 40% is niet geïnteresseerd in het koppelen van de smartphone aan de motor. Wanneer ze hier wel in geïnteresseerd zijn, zijn ze geïnteresseerd in meldingen ontvangen van hun motor en informatie lezen over hun motor. Onder de Goldwing rijders is zelfs 50% niet geïnteresseerd.
Ook is er gekeken naar de open vraag, die is gesteld. De vraag was welke adgets/elektronica motorrijders voor hun eigen motor zouden willen. Bijna 50% heeft deze vraag ingevuld. Deze open vraag is natuurlijk niet helemaal reëel, omdat niet iedereen de vraag heeft ingevuld. Deze vraag geeft wel een indicatie van producten die het meest interessant zijn. Ook kan de respondent antwoorden aandragen die niet eerder bekend waren. Te zien is dat de navigatie het meest populair is, maar ook de camera en intercom/headset zijn interessant om te gebruiken voor de respondent. Daarnaast is er interesse in het uitlezen van motorgegevens, het koppelen van de smartphone aan de motor en extra of betere verlichting. Hier valt op dat de Goldwing rijder geïnteresseerd is in een radio/CD of aansluiting voor USB voor op de motor.
Ook is er gekeken naar het aantal smartphonebezitters onder de motorrijders en welk besturingssysteem deze dan heeft. 15% van de ondervraagde is niet in het bezit van een smartphone. In die resterende 85% heeft 48% een Android besturingssysteem, het iOS besturingssysteem heeft hierin een aandeel van 34% en de resterende 3% heeft een ander besturingssysteem.
De gegevens over leeftijd, inkomen en de reden van motorrijden zijn niet zo interessant om te analyseren in verband met andere gegevens. Niet iedereen heeft deze gegevens ingevuld. Voor mij is het belangrijk om een beeld te vormen van de doelgroep en daar waren deze vragen wel erg belangrijk voor. Het grootste gedeelte van de ondervraagde verdient modaal of meer dan modaal. De gemiddelde leeftijd van de ondervraagden is 51 jaar. Bijna 100% van de Goldwing rijders rijdt in de vrije tijd en slechts 23% als woon-werk verkeer.
Geplaatst namens Iris van Kouwen, studente aan de Fontys hogeschool.
Als eerste wil ik jullie bedanken voor het invullen van de vragenlijst. Het aandeel Honda Goldwing rijders was bijna 25%. In deze analyse worden verschillende conclusies getrokken.
Hier heb ik voor jullie forum voornamelijk de nadruk gelegd op de Honda Goldwing-rijder. Voor mij is de analyse vooral belangrijk om een beeld te vormen van de verschillende motorrijders die er zijn en welke elektronica en gadgets ze interessant vinden. Met deze informatie kan een nieuw product worden gecreëerd met een toegevoegde waarde voor de motorrijder.
Als eerste is er gekeken naar de vraag en interesse in gadgets, hier hebben de respondenten meerdere antwoorden kunnen geven. Uit alle antwoorden is de navigatie het meest populair met een 92%, daarna met 62% het intercom en op de derde plaats de Go Pro met 37%. De Honda Goldwing rijders hebben de zelfde top 3 samen gesteld, waarbij nagenoeg hetzelfde percentage geïnteresseerd zijn, op het intercom na. In het intercom is 74% van de Honda Goldwing rijders geïnteresseerd.
Hierna is gekeken naar de interesse in applicaties op de smartphone. Bijna 40% is niet geïnteresseerd in het koppelen van de smartphone aan de motor. Wanneer ze hier wel in geïnteresseerd zijn, zijn ze geïnteresseerd in meldingen ontvangen van hun motor en informatie lezen over hun motor. Onder de Goldwing rijders is zelfs 50% niet geïnteresseerd.
Ook is er gekeken naar de open vraag, die is gesteld. De vraag was welke adgets/elektronica motorrijders voor hun eigen motor zouden willen. Bijna 50% heeft deze vraag ingevuld. Deze open vraag is natuurlijk niet helemaal reëel, omdat niet iedereen de vraag heeft ingevuld. Deze vraag geeft wel een indicatie van producten die het meest interessant zijn. Ook kan de respondent antwoorden aandragen die niet eerder bekend waren. Te zien is dat de navigatie het meest populair is, maar ook de camera en intercom/headset zijn interessant om te gebruiken voor de respondent. Daarnaast is er interesse in het uitlezen van motorgegevens, het koppelen van de smartphone aan de motor en extra of betere verlichting. Hier valt op dat de Goldwing rijder geïnteresseerd is in een radio/CD of aansluiting voor USB voor op de motor.
Ook is er gekeken naar het aantal smartphonebezitters onder de motorrijders en welk besturingssysteem deze dan heeft. 15% van de ondervraagde is niet in het bezit van een smartphone. In die resterende 85% heeft 48% een Android besturingssysteem, het iOS besturingssysteem heeft hierin een aandeel van 34% en de resterende 3% heeft een ander besturingssysteem.
De gegevens over leeftijd, inkomen en de reden van motorrijden zijn niet zo interessant om te analyseren in verband met andere gegevens. Niet iedereen heeft deze gegevens ingevuld. Voor mij is het belangrijk om een beeld te vormen van de doelgroep en daar waren deze vragen wel erg belangrijk voor. Het grootste gedeelte van de ondervraagde verdient modaal of meer dan modaal. De gemiddelde leeftijd van de ondervraagden is 51 jaar. Bijna 100% van de Goldwing rijders rijdt in de vrije tijd en slechts 23% als woon-werk verkeer.
Geplaatst namens Iris van Kouwen, studente aan de Fontys hogeschool.
- tumtrans
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ingen
Re: enquête: de relatie tussen de motor en elektronica
Dank voor het delen Iris!! (en Ronalt natuurlijk!)
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten