Verhoogde motorlaarzen

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
desander
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Loppem, West-Vlaanderen

Verhoogde motorlaarzen

Bericht door desander » 16 aug 2015, 06:26

Met mijn 1,67m lichaamslengte was het al behoorlijk krap om met mijn voeten aan de grond te komen op mijn GL1200.

Nu heb ik recent motorlaarzen met verhoogde inzet aangeschaft, zodat ik heerlijk voluit met beide voetjes de grond raak.
Ik heb er zo'n 3 cm bij gewonnen !
Dat lijkt misschien niet veel, maar ik kan de liefhebbers van het motorrijden, maar met een kleinere lichaamslengte, verzekeren dat het uw zelfvertrouwen op de motor een behoorlijk stuk de hoogte in jaagt.

Nu was ik dus op zoek naar welk merk en model, en kwam eigenlijk maar twee deftige merken tegen.

A-DAYTONA M-STAR GTX
B-HELD SHIRA

Beiden hebben een verhoging (die je trouwens uitwendig niet merkt) van zo'n 3 cm.
Het verschil ligt hem in de prijs.

A kost gemiddeld 350 euro, terwijl B rond de 185 euro ligt.

Nu ben ik niet onmiddellijk iemand die in alles voor het duurste gaat (hé, krijg ik als Belg, Hollandse trekjes ?) grapje hoor, maar heb dus voor B (Held Shira) gekozen.
Ik heb er helemaal geen spijt van.
Echt een product van hoge kwaliteit voor die prijs.

En nu komt het...

In principe wordt deze laars (ook door de fabrikant) voorgesteld als een motorlaars voor DAMES.
Toch heb ik er als man voor gekozen om de Held Shira te dragen, want je merkt er echt niks van.
Enig probleem (mannen hebben nu eenmaal doorgaans een grotere schoenmaat) is om deze laars in grotere maten te vinden.

Ik ben toen online uitgekomen bij FC-moto.de
Niet dat ik er enig belang bij heb, om voor wie dan ook publiciteit te maken, maar het mag gezegd, deze firma had ze gewoon op voorraad in mijn schoenmaat 41.
Op woensdagavond online besteld en vrijdags al geleverd (België)
Zelfs een retourbon erbij voor het geval van ontevredenheid...
Voor mij een betrouwbare firma.

Dus, aan alle motorrijders met een kleinere lengte, twijfel niet langer en ga voor laarzen met verhoogde zool !

Gilbert.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Verhoogde motorlaarzen

Bericht door RonalT » 16 aug 2015, 10:07

Mijn vrouw heeft een zelfde lengte als jij en heeft enkele jaren geleden bij de Duitse firma Louis.de een motorlaars gevonden met 'hoge hakken'. Het merk/type is Vanucci Lady en door de hakken sta je 5 cm hoger. Bij een normale laars is dit 2 tot 3 cm.

Afbeelding

Dit is natuurlijk een echte dameslaars door de steentje en de manier van snijden, maar Vanucci heeft ook vele andere laarzen. Leverbaar van 36 tot 41.


Ik heb overigens laarzen van Daytona en ik moet zeggen dat ik nog nooit zulke fijne laarzen heb gehad. Ik draag ze nu enkele jaren en ze zitten heel comfortabel. Type is Road Star GTX en de prijs is inderdaad zoiets als je schreef, maar voor de pasvorm, deze laarzen worden ook extra breed geleverd, en het comfort vind ik dat niet te duur.

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie