Goldwing Agenda, Kalender

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Goldwing Agenda, Kalender

Bericht door Chris.Wolters » 10 jun 2015, 11:28

Beste Mede motor vrienden en GoldWing fanatiekelingen,

Ik ben sinds Nov-2014 eigenaar van een Wing, ook gelijk lid geworden van de vereniging, diverse facebook groepen, dit forum, e.d. maar dan komt er toch best veel op je af en had van te voren nooit ingeschat dat er zoveel GoldWing activiteiten zijn.

Nu valt mij op dat er een enorme hoeveelheid georganiseerd wordt wat betrekking heeft op de GoldWing.
Maar door al die diverse organisaties en de grote hoeveelheid evenement ben ik het overzicht kwijt geraakt.

Is er nou nergens een algehele openbare GoldWing evenementen agenda voor NL of de BNL waarbij een ieder zijn of haar evenement ruim van te voren (dus niet een week of dag) in kan plaatsen zodat er een mooi en duidelijk overzicht ontstaat op welke dag wat georganiseerd wordt?
En dat je door dit overzicht makkelijk een inschatting kan maken op welke dag je naar welk evenement kan gaan (en welke niet).

Bijkomend is het dan ook handig om te zien of er al iets georganiseerd wordt die dag en dat je voor je eigen evenement misschien een andere dag kan kiezen zodat je meer wingers op bezoek kan krijgen.

Ik ben nu namelijk de weg een beetje kwijt tussen al de GoldWing bomen met goede doelen ritten, regio ritten, treffens, vereniging tours, open dagen en wat er verder nog verzonnen wordt.

Ik weet niet of zoiets kan met openbare Google agenda maar misschien is dit een optie:
HTML https://www.google.com/calendar/embed?s ... /Amsterdam
ICAL https://www.google.com/calendar/ical/qg ... /basic.ics
XML https://www.google.com/calendar/feeds/q ... blic/basic
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Goldwing Agenda, Kalender

Bericht door Rongoos » 11 jun 2015, 21:45

Ja dat is een optie maar dan moet iemand dat bij gaan houden.
En ik ben het met je eens dat er veel evenementen zijn, maar die van dit forum hebben mijn voorkeur. :D
Misschien is er op facebook iets mogelijk maar daar moet iemand zich eens in verdiepen.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Goldwing Agenda, Kalender

Bericht door director » 11 jun 2015, 22:04

Het klinkt inderdaad wel mooi, maar er is (voor zover ik weet) geen overleg tussen, Goldwingforum.nl, goldwingforum.be, GWCH, GWCB, GWOCN en wat er nog meer in Belgie en Nederland is.

Om bij alle clubs/forums de agenda op te vragen, bij te houden, in een centraal bestand te zetten en mutaties bij te houden is een behoorlijk werk maar als je wilt kun je je hierop uitleven.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Goldwing Agenda, Kalender

Bericht door Chris.Wolters » 12 jun 2015, 09:33

Inderdaad is het een boel werk om zelfstandig die agenda's bij te houden.

Maar het voordeel van die Google Agenda is dat iedereen die zich aanmeld op die agenda ook items kan plaatsen wijzigen en eventueel wissen.
Dus kan iedereen die wel of geen lid is van een vereniging, club, goed doel etc. zijn eigen evenementen er in plaatsen en eventueel dit jaarlijks laten terugkomen als de data hetzelfde blijven.

@ron, Facebook ken ook een optie om evenementen aan te melden maar dat is dan alleen een evenement binnen de groep waarin hij gemaakt wordt dan moet je dus een facebook groep hebben waarin heel goldwing rijdend nederland, benelux of zelfs europa in zit en dat is best lastig voor elkaar te krijgen (voor zo'n google agenda geld dat zelfde).

Dan komt het volgende niet iedereen heeft of een Google account dan wel een facebook account dus je kan nooit de gehele groep bedienen.

(ikzelf heb met een paar kennissen een agenda op google gezet waarin alles van de GWCH staan en ook van een andere club waarvan ik lid ben)

Indien ik de gegevens aangeleverd krijg wil ik best zo'n agenda bijhouden dat is dan niet zoveel werk, maar moet ik opzoek naar die data tja dan is het andere koek dat is veel speur werk.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Goldwing Agenda, Kalender

Bericht door appieabc » 13 jun 2015, 22:50

wel gaaf plan denk als je de clubs of facebooksites aan srijft dat je veel medwerking krijgt een minpuntje op Facebook kan je als goep in en dag tijd een rit plannen net zo profesioneel :P als bij het forum of gwch maar toch.

Plaats reactie