Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door mothergoose » 01 mei 2015, 12:53

cooper schreef:
Heb't mijne 235€ betaald, is maar de prijs van een ander goed GWscherm.

http://www.starcom1.eu/windschermen/v-s ... honda.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou het geld nog niet eens een echt obstakel vinden, als ik maar zeker weet dat het werkt.... Als een dergelijk ruit werkt is het verweg de mooiste oplossing

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

christiaan
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2015, 11:58
Type Goldwing: GL1200

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door christiaan » 01 mei 2015, 15:18

Het scherm van jou , Wilcom, ziet er ook mooi uit. De kleine kromming op het eind zal waarschijnlijk veel doen als het gaat om de turbilentie wat te ondervangen.
Inmiddels is mijn bestelde scherm al binnen. Gelijk gemonteerd en testritje gemaakt.

Wat kan ik over het het MRA X-screen touring (transparant glas) tot nog toe meedelen?

Allereerst heb ik besloten er een extra bevestigingsetje bij te kopen. Deze klem je op het scherm en daardoor hoef je niet te boren om het scherm te bevestigen. Aangezien je deze boven op het scherm klikt ben je enigszins beperkt wat betreft de hoogte instelling.
Aanvankelijk had ik nameijk gehoopt dat ik het scherm zo zou kunnen instellen dat deze niet boven het orginele scherm uit zou komen.Je plaats het scherm er dan helemaal voor. Helaas dit lukt niet met de opzetklemmen. zou je het scherm er op schroeven (4 gaten boren) , dan zou het wel degelijk kunnen .
Testrit met een max snelheid gemaakt van 130 km /h. Rijdt fantastisch. Geen last van turbilentie of geluid gehad. Leuk dat je nu ook eens hoort hoe het blok draait.
Het opzetstukje zit ongeveer 8 cm voor het orginele scherm zodat je niet gelijk het gevoel hebt met je neus op het scherm te zitten.
89,- voor het scherm en 19,- voor de extra bevestigingsklemmen is in totoaal 108,- incl verzenden. (bij mlmparts ) Niet heel weinig voor een opzetstukje, maar ik denk dat het in veel gevallen en goedkopere oplossing is dan een nieuw groot scherm.
Voor het eerst dat ik met een scherm rijdt waar ik doorheen kijken moet, maar het went erg snel ben ik achter gekomen. Ik hoop dat het schermpje enigzinds schoon en en krasvrij blijft. Want je moet er per slot wel doorheenkijken.

Wanneer ik wat meer input heb, deel ik het nog mee.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door Rongoos » 01 mei 2015, 17:49

Sorry dat ik gematigd enthousiast ben. wat nu als het regent en het is donker. dan zie je denk ik helemaal niks meer met je dubbele beregende schermen waar de koplampen in weerkaatsen :?
Maar ik kan me hopelijk voor jou vergissen.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door cooper » 01 mei 2015, 22:25

mothergoose schreef:..., als ik maar zeker weet dat het werkt.... Als een dergelijk ruit werkt is het verweg de mooiste oplossing

Gr. Jurgen
En dat doet het dus NIET!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door Rongoos » 02 mei 2015, 09:03

Maar neemt niet weg dat ik hier graag nog eens een foto van je windscherm wil zien Christiaan.
En jouw beleving over het scherm en hopelijk heb je dan ook een keer in het donker gereden.
Tenzij je echt een mooi weer rijder bent, dan maakt het natuurlijk niet uit. :D
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

christiaan
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2015, 11:58
Type Goldwing: GL1200

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door christiaan » 02 mei 2015, 18:17

Morgen naar Frankrijk met de motor, (beetje impulsieve actie) . Ik zal bij terugkomst even laten weten hoe het bevallen is..

zo zit het schermpje er nu ongeveer op..http://www.bs-motoparts.com/en/wind-pro ... 6731-0.htm

het volgende lnke laat ongeveer de mogelijke posities zien..
https://www.google.nl/search?q=x+screen ... B300%3B324

en indien je het schermpje er op zou schroeven kan je de bevstigiing nog lager ..
https://www.google.nl/search?q=x+screen ... B516%3B380

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door Rongoos » 03 mei 2015, 11:36

Dat is wel een mooie rit om de boel uit te testen :) veel plezier!
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door mothergoose » 03 mei 2015, 15:07

Je laatste linkje is de manier zoals ik de MRA Vario op mijn PC800 had zitten, helaas haalde het niet al de turbulentie weg.
Ik zou voor de tweede optie gaan, dan heb je de mogelijkheid om het ruitje tijdens toeritten helemaal naar beneden te zetten. Dit is natuurlijk ook fijn bij regen en 's nachts rijden zodat je niet door de ruit hoeft te kijken.

Veel plezier in Frankrijk!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

christiaan
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2015, 11:58
Type Goldwing: GL1200

Re: Net in de turbilentiestroom Winscherm verhogen?

Bericht door christiaan » 25 sep 2015, 10:26

Mensen ik had nog steeds mijn bevindingen gedeeld over het varioscherm.. na 3000 km gereden te hebben kan ik alleen maar zeggen dat ik er heel veel plezier aan gehad heb. Ik kan iedereen die last heeft van hinderlijk turbillentie of gewoon iets meer uit de wind wil zitten, zo'n scherm aanraden. Het scherm kan ook naar binnen gescharnierd worden, zodat het hele scherm wegvalt wat handig is bijv bij bepaalde donkere /regenachtige combinaties..

Ik heb mijn trouwe goldwing toch verkocht en rijdt nu iets sportievers (ik ben ook nog maar 35 jaar, dus misschien dat ik later weer eens een goldwing koop :wink: ) .
Het scherm ligt er nog en tevens ook nog een accu die 2,5 jaar oud is inmiddels, maar nog waar nog geen 500 km op de motor heeft gezeten. zal het even posten op de verkooppagina.

Plaats reactie