Groot onderhoud......

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Groot onderhoud......

Bericht door mothergoose » 17 nov 2014, 17:02

Na een seizoen rijden en 9000km verder te zijn begon ik me steeds meer te irriteren aan het gedrag van mijn 1500. Hij liep niet lekker, het gas bleef hangen bij het aanrijden van een bocht, het stationair toerental was geen pijl op te trekken, ga maar door. Ik was het bij de laatst rit zo zat dat ik in staat was de motor de Amstel in te rijden. Hier moest wat aan gebeuren en omdat ik wilde dat er op proef gereden werd ben ik naar Hilvarenbeek gegaan.

Antoon heeft een klein kwartier gereden en kwam terug met de conclusie dat van mijn Wing niet veel klopte. Nog een tweede ritje gemaakt om de versnellingsbak na te kijken, hier had hij in eerste instantie niet veel aan gemerkt (was de eerste ervaring zo slecht dan :oops: ). We hadden afgesproken dat ik hem in de winter periode zou brengen, dan kon er mooi op het gemak gezocht worden.

De motor van Bob Pijnenburg stond er ook en die kwam hem ophalen die dag. Wat ik normaal nooit doe heb ik die dag wel gedaan, ik heb proef gereden op de 1500 van Bob en daar ben ik nog altijd blij om. Wat reed die lekker!!! Bijna net zo makkelijk als mijn PC800, maar dat hield in dat de mijne nog erger was dan ik dacht…. Antoon gaf aan dat hij het wel voor elkaar dacht te krijgen om de mijne ook weer goed te krijgen, dus de zaterdag erop heb ik mijn rode dame in Hilvarenbeek achter gelaten. Tot in het voorjaar dacht ik toen ik weg ging!

Niets is minder waar, 's maandags kreeg ik de eerste reactie al. Niet dat ik daar heel vrolijk van werd hoor… Jurgen, je blok hangt los in het frame…. Er is een en ander afgebroken, zaken missen en slangen zijn geplet door verkeerde montage. De carburateurs horen niet bij je blok en in je koppeling zit jam in plaats van olie… Tuurlijk… :twisted: Maar het goede nieuws was dat het slecht lopen al gevonden was! Een lek in een vacuüm slangetje. Ow ja, echt synchroon staan je carburateurs ook niet, de meters waren bijna krom van het verkeerd uitslaan…. Het goede nieuws is dat ik alles wel in orde krijg :? .

Een paar dagen en diverse besluiten verder zit ik als een klein kind nerveus te wachten tot aanstaande zaterdag. Hij is bijna klaar, alleen de hyperpro veren voor de voorkant moeten nog binnen komen en dan is de winter voorbij….. Ow nee, die moet nog komen. De nieuwsgierigheid van Antoon was blijkbaar te groot om te kijken wat en draak van een motor hij nu weer had gekregen om op te knappen.

Jullie begrijpen het al, ik wil natuurlijk dat het snel zaterdag is en dat het dan mooi weer is! De lat van de verwachting ligt heel hoog Antoon :lol: ! Ik ben heel erg benieuwd of ik weer een beetje plezier kan gaan beleven op mijn 1500, ik denk van wel.

Het vervolg lezen het zaterdag aan het einde van de dag wel

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Groot onderhoud......

Bericht door RonalT » 17 nov 2014, 17:51

Zaterdag pas.... man het is nu pas maandag..... moeten we zo lang wachten op het goede nieuws! :roll: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Tarzan
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rotterdam

Re: Groot onderhoud......

Bericht door Tarzan » 17 nov 2014, 18:51

Poeh !!
Zaterdag pas. Dat duurt lang ! :lol:

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Groot onderhoud......

Bericht door pijnenburg » 17 nov 2014, 19:16

Seizoen 2015 gaat voor jou geweldig worden. Zou je gezicht wel eens willen zien als je er zaterdag mee wegrijdt. :D
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Groot onderhoud......

Bericht door De Motormuis » 17 nov 2014, 19:51

Jurgen,
Antoon maakt er wat het rijden betreft weer een nieuwe van voor jou.
Je zult het verschil wel merken.
Vraag maar eens aan anderen die hun Wing door
Antoon onder handen hebben laten nemen.
Alleen is het nog wel even wachten voor je voordat
het weer zaterdag is.
Wat zal dat wachten lang gaan duren. :mrgreen: :mrgreen:
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Groot onderhoud......

Bericht door mothergoose » 21 nov 2014, 12:46

Het verlossende woord is ontvangen :D :D :D Hij is klaar!
Nog één nachtje slapen, het is wel heel erg lang geleden dat ik zo nieuwsgierig geweest ben naar iets.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Groot onderhoud......

Bericht door mothergoose » 23 nov 2014, 10:01

Ik heb gisteren de motor opgehaald bij Antoon. Het is inderdaad een compleet andere motor geworden. Wat scheelt dat veel zeg!
Zo makkelijk dat ik nu een rotonde neem, of een bochtje maak, heerlijk. Helemaal geen last meer van vreemde toerentallen, gewoon altijd een normaal stationair toerental. En wat rijd het lekker als je gashendel gewoon normaal terug schiet als je je gas loslaat :)

Helaas dat de winter er aan komt, hij is gisteren meteen in de stalling gezet. Ik kijk nu al uit naar het voorjaar, daarom gisteren ook maar meteen de kaarten voor de motorbeurs gekocht :lol:

Antoon, bedankt!
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Groot onderhoud......

Bericht door pijnenburg » 23 nov 2014, 11:32

Toppie Jürgen. Seizoen 2015 smiles at you. :D
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Groot onderhoud......

Bericht door RonalT » 23 nov 2014, 13:13

Dat is mooi om te lezen, Jurgen. Want het verbaasde me dat jij een Wing zo 'matig' vond rijden. Gelukkig is het 'waarom' boven water gekomen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Groot onderhoud......

Bericht door Rongoos » 03 jan 2015, 21:05

Kijk niet meer dagelijks op het forum Jurgen,
maar ik ben blij voor dat je eea opgelost is en je nu eindelijk kan gaan genieten van je "droommotor"

Ikzelf ben afgelopen vrijdag bij een exemplaar wezen kijken en man wat kriebelt dat zeg!!
Het wordt hoogstwaarschijnlijk een interstate uitvoering met nagenoeg geen chrome erop vanwege het budget
maar het gaat erom hoe de motor rijd. en in welke technische staat hij verkeert. De rest kan ik de komende jaren er weer op gaan knutselen.

Hopelijk komen we elkaar een keer tegen bij een forum rit komend jaar.

gr. Ron
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Groot onderhoud......

Bericht door nico72 » 04 jan 2015, 13:49

Zou in jou geval toch kijken voor een Aspencade of SE denk dat je de extra's toch gaat missen op een interstate als je verleden op het forum zo eens teruglees of toch iets langer door sparen :wink:
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Plaats reactie