Duitse tol - niet voor motoren

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door KingEdwin » 13 nov 2014, 21:13

en dan weer eens wat goed nieuws: http://www.knmv.nl/Nieuws-motorrijden/2 ... e-53059453


Hoe krijg je zo'n lomp lange link eigenlijk netjes in een berichtje????
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Rob Pt

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door Rob Pt » 13 nov 2014, 21:40

KingEdwin schreef:Hoe krijg je zo'n lomp lange link eigenlijk netjes in een berichtje????
Allereerst is dat inderdaad goed nieuws, in ieder geval voor jullie. Ik zal vermoedelijk zover niet komen met de motor. Hier betaal ik met de motor overigens wel gewoon tol.

En nu v.w.b. die link. Dat doe je dan als volgt:

Je klikt op URL dat je in de balk boven het tekstvenster ziet staan en dat levert dit op
Nu vervang je bij de eerste code het leesteken ] door het leesteken = Hierachter plaats je dan de gewenste link en die sluit je af met het leesteken ] Achter dit leesteken kun je dan een tekst naar eigen keuze intypen en die wordt dan afgesloten met de laatste code. Als je alles goed gedaan hebt dan ziet het er als volgt uit:

[urr=http://www.knmv.nl/Nieuws-motorrijden/2 ... e-53059453]Motorrijders vrijgesteld van tolplicht Duitsland[/url]

Opmerkingen:

- de typefout aan het begin [urr= heb ik met opzet gemaakt omdat ik anders niet kan weergeven wat ik gedaan heb want dan zou immers meteen het eindresultaat zichtbaar zijn!.
- omdat ik het zoals hierboven omschreven eigenlijk wel een beetje omslachtig vind gebruik ik de mogelijkheid URL zelf nooit omdat je dan dingen moet gaan wijzigen en dat geklooi om precies met de je muis de cursor op de juiste plaats te krijgen .......... nee, laat maar :wink:
Ik type daarom alles gewoon handmatig in. Als je het wat vaker gedaan hebt gaat dat zeker zo snel. Uiteraard plaats ik de link m.b.v. kopiëren/plakken (copy/paste) want ik ga zulke lange links echt niet over typen met het risico dat ik een fout maak en daardoor een niet werkende link plaats. En in dit geval heb ik ook de tekst die de link weergeeft op die manier in mijn bericht geplakt.

Nu verbeter ik de opzettelijke typefout en dan zie je het uiteindelijke resultaat.

Motorrijders vrijgesteld van tolplicht Duitsland

Ik plaats links altijd op deze manier omdat een bericht erg onduidelijk wordt lees: er niet uitziet met zulke lange links erin, zeker als je meerdere links in één bericht plaatst.

Nog een andere mogelijkheid is om met plaatjes te werken waarbij de link opent door op het plaatje te klikken. Dat ziet er zo uit.

Afbeelding
(klik op het plaatje)

Hoe dat werkt mag jezelf uitvogelen :wink:

Nog een slotopmerking: Zeker in dit soort gevallen vind ik dat je, voordat je het bericht plaatst, de functie Voorbeeld MOET gebruiken om te checken of alles wordt weergegeven zoals bedoeld. Bovendien kun je dan in het voorbeeldvenster door rechts te klikken op de link en dan te kiezen voor Koppeling openen in nieuw tabblad, controleren of de link ook werkt! Voor het plaatsen van foto's geldt hetzelfde!

Succes
Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 15 nov 2014, 13:04, 9 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door KingEdwin » 13 nov 2014, 22:03

dank je Rob. Heb het nu in de gaten wat betreft die links.

mijn site
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Rob Pt

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door Rob Pt » 13 nov 2014, 22:40

Naast de brenger van goed nieuws ben je ook nog een uitstekende leerling ! :wink: :wink:
Maar nu we toch zo lekker bezig zijn: kijk eens goed naar je profiel wat er onder de foto van de GL1800 staat ..........

Rob

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door KingEdwin » 13 nov 2014, 23:15

denk dat ik daarvoor een moderator moet gaan benaderen, zie zo gauw niet hoe ik dat in m'n profiel zou kunnen aanpassen. De avatar is in ieder geval wel correct..... :D
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door RonalT » 13 nov 2014, 23:44

Zo...?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door KingEdwin » 14 nov 2014, 20:04

wouw, zonder te vragen is het al mooi aangepast....
Bedankt RonalT :D
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Rob Pt

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door Rob Pt » 15 nov 2014, 13:13

Off-topic: Nog even aan het spelen geweest.

Edwin hoe vind je deze?

Afbeelding
(klik op het plaatje)

:wink:

Rob

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door KingEdwin » 15 nov 2014, 15:19

erg leuk, kan ik wel in m'n onderschrift plaatsen (met je goedkeuring).
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door peter n.d. » 15 nov 2014, 17:50

Beste King Edwin , ben even op je site gaan piepen en ook al het ene en andere gelezen :!: . Een zeer mooie site heb je in elkaar gezet :D . De wegen tol , hoe je het ook draait of keert en ook al ontspringen de motorrijders voorlopige de dans , is een triestige zaak :( . Het kan andere landen ook op het idee brengen om tol te vragen om op hun wegen te rijden :evil: :idea: .En misschien geen uitzondering voor motoren :twisted: .En als het geld dan gebruikt word om de wegen te onderhouden en vellige te maken kan ik me er nog een beetje mee verzoenen :roll: . Maar als het geld enkel dient om het gat te dichten in hun schatkist en hun begroting in evenwicht te brengen dat is natuurlijk andere koek :? . En wees er maar zeker van dat dit in de meeste landen zo zal zijn :!: . En vermits de meeste landen in geldnood zitten en dit een makkelijke manier is om hun schatkist te vullen zijn we nog niet thuis :!: . Dit is mijn gedacht van deze tolheffing en misschien ben ik te pessimistische , het zit me toch niet lekker . :oops: :oops: :oops: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door harmdeboer » 15 nov 2014, 20:47

Rob Pt schreef:img tag in url...
[urr=http://www.knmv.nl/Nieuws-motorrijden/2 ... e-53059453][imag]http://i61.tinypic.com/2ugz9co.png[/imag][/url]
(klik op het plaatje)

Hoe dat werkt mag jezelf uitvogelen :wink:


Succes
Rob

Dus zo....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door KingEdwin » 15 nov 2014, 21:30

dat tolplan zou in mijn ogen niet moeten mogen in een 'verenigd' Eruopa. Als het prive aangeledge wegen zijn prima, maar door overheid (en dus gemeenschapsgeld) aangelegde wegen behoren gratis te blijven.
Afgelopen zomer ben ik met m'n gezin per auto naar Oostenrijk op vakantie geweest en heb alvast uit compensatie niet in Duitsland getankt..... lekker puh!!!
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Rob Pt

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door Rob Pt » 15 nov 2014, 22:54

harmdeboer schreef:Dus zo....
Nou echt niet! Als je nu voor het plaatsen Voorbeeld had gebruikt had je dat zelf ook al kunnen vaststellen.
Maar KingEdwin weet intussen al hoe het wel werkt ......

Rob

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door wilco » 21 dec 2014, 08:33

Bron: nieuwsmotor

Regering Duitsland: wel tol maar niet voor motorrijders

donderdag 18 december 2014

De Duitse plannen om tol te gaan heffen voor het gebruik van de autosnelwegen zijn deze week door het Duitse kabinet geaccepteerd. Dit houdt in dat buitenlanders die in Duitsland gebruik van de snelwegen willen maken, daar vanaf 2016 tol voor moeten gaan betalen. Goed nieuws is er echter voor de motorrijders, die worden evenals bestuurders van elektrische auto's en gehandicaptenvoertuigen ontzien. Overigens blijft "Europa", met Nederland en België voorop, zich tegen de plannen verzetten, omdat er sprake zou zijn van discriminatie. Dit omdat Duitsers gecompenseerd worden voor de tol, en mensen buiten Duitsland niet. Voor Duitse automobilisten betekenen de plannen dan ook niet niet zozeer een kostenpost dan wel een verschuiving van kosten.

Afhankelijk van het type auto dat bestuurd wordt, zal 74 euro of 130 euro aan tolbelasting betaald dienen te worden, die Duitsers echter via een verlaagde autobelasting terugkrijgen. Voor Duitsers geld een tolplicht op zowel autosnelwegen als op doorgaande "Bundesstrassen", die laatste zijn te vergelijken met de Nederlandse N-wegen. Buitenlanders betalen vreemd gnoeg alleen tol op de autosnelwegen. De Duitse regering denkt met dit plan 3,7 miljard euro aan inkomsten te kunnen genereren, waarvan na aftrek van de kosten zo'n 500 miljoen euro overblijft, wat direct in de infrastructuur geïnvesteerd zal worden. De tol zal overigens via een elektronisch nummerplatensysteem gehandhaafd worden en niet via een vignet achter de voorruit. Hierbij heeft men zowel in binnen- als buitenland de kans om aan het begin van het jaar het bedrag te betalen. Betaalt men niet en wordt de nummerplaat op de snelwegen gesignaleerd, dan zal een geldboete volgen van € 150,- welke kan oplopen tot € 390,- voor bestuurders die vaker in de fout gaan. Voor buitenlanders die niet vaak in Duitsland verblijven of rijden, bestaat de kans om aan de pomp in de grensstreek of op het internet een tiendagen-pas voor € 10,- of een tweemaanden-pas voor € 22,- te kopen.
- See more at: http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/2 ... nbFjm.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Duitse tol - niet voor motoren

Bericht door RonalT » 21 dec 2014, 13:34

Zo, weer een reden om 2 nummerplaten van een of andere willekeurige auto te jatten..... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten