verkeers regelaar

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

verkeers regelaar

Bericht door appieabc » 20 okt 2014, 13:14

hoi even een vraag hier omdat ik weet dat er hier nog een aantal erkende zijn dit jaar weer verkeersregelaar bij div gwch events geweest en was gezellie maar nu de vraag heb op internet uiteraard examen gedaan maar is dit certificaat landelijk en een heel jaar geldig op persoonlijke titel of is dit alleen verstrekt voor gwch events ,stel de vraag hier omdat ik denk dat bestuursleden gwch door alle commotie en wisselingen het effe druk hebben en deze weg dus korter is. en bij wie moet ik zijn om dit pasje/certificaat in bezit te krijgen


appie abc

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: verkeers regelaar

Bericht door director » 20 okt 2014, 17:52

De "opleiding/ online cursus" die we volgen is voor evenementen verkeersregelaar.
Volgens mij ben je verkeersregelaar voor een evenement in een bepaalde gemeente en is dat pasje één jaar geldig.

Je kunt met je pasje dus niet zomaar in een andere gemeente of bij een ander evenement verkeersregelaar zijn.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

white
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 apr 2014, 19:39
Type Goldwing: overig
Locatie: Landgraaf

Re: verkeers regelaar

Bericht door white » 20 okt 2014, 19:05

Correct.
appieabc schreef: en bij wie moet ik zijn om dit pasje/certificaat in bezit te krijgen
Je kunt dit niet zo even doen.
Na aanmelding als verkeersregelaar bij een evenement begint het balletje te rollen.
De organisatie vraag een online examen aan voor het aantal mensen die zich hebben opgegeven.
Na dit examen met goed gevolg te hebben afgelegd, krijg je deze pas.

Afhankelijk van welk evenement komen er ook nog 1 of 2 meetings vooraf bij kijken waarbij eventueel de route word voorgereden.
vriendelijke groet

Rene

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: verkeers regelaar

Bericht door RonalT » 20 okt 2014, 19:11

Volgens de Regeling verkeersregelaars 2009 (Geldend op 20-10-2014) zijn er verkeersregelaars en evenementenverkeersregelaars.
Volgens artikel 9 lid 3 heeft een verkeersregelaar een cursus gevolgd die uit een theoretisch en een praktisch gedeelte bestaat. Beide onderdelen worden afgesloten met een examen.
En volgens lid 4 heeft een eenmalige evenementenverkeersregelaar een standaardinstructie gevolgd.
En de meesten van ons zijn hebben een aanstelling als evenementenverkeersregelaar voor bepaalde tijd (artikel 9 lid 5). Er dient een uitgebreide theoretische instructie te zijn gevolgd.

Artikel 9, lid 2 zegt dat als evenementenverkeersregelaar voor bepaalde tijd personen in aanmerking komen die de leeftijd van tenminste 16 jaren hebben bereikt en die in het bezit zijn van een door de politie afgegeven instructieverklaring waaruit blijkt dat een uitgebreide theoretische instructie is gevolgd.

Artikel 10 lid 1 Evenementenverkeersregelaars (eenmalig of voor bepaalde tijd) dienen voor elke inzet de specifiek daarop toegesneden instructie te hebben gevolgd.

Artikel 11 lid 1: de aanstelling van evenementenverkeersregelaars voor bepaalde tijd geschiedt voor een periode van ten hoogste 12 maanden en wordt vastgelegd in een aanstellingsbesluit.
Voor eenmalige evenementenverkeersregelaars kan per evenement worden volstaan met één algemeen aanstellingsbesluit, waarvan de daarbij als bijlage gevoegde groslijst met personalia van de betrokkenen deel uitmaakt.
lid 2: In de aanstellingsbesluiten, bedoeld in het eerste lid, worden per evenementenverkeersregelaar tenminste de volgende gegevens opgenomen: de naam, de voorletters, de geboortedatum en het adres van de betrokkene, de datum van afgifte, het afgiftenummer, de naam van de afgevende instantie en de beperkingen in de uitoefening van de bevoegdheid.

Artikel 12, evenementenverkeersregelaars oefenen hun taak uit onder direct toezicht van de politie.
Nergens wordt gesproken over een gemeente of zo. Het is ook zo dat de Goede Doel rit door meerdere gemeenten gaat. In elk van deze gemeenten wordt een groslijst met onze namen, voorletters ed. afgegeven en dan hebben we toestemming in al die gemeentes al evenementenverkeersregelaar op te treden.
Zo ging het ook in W-Brabant. Je volgde een instructie en je mocht in alle gemeentes in W-Brabant, Woensdrecht, Bergen op Zoom, Roosendaal, Steenbergen en Moerdijk als verkeersregelaar aan het werk.
Dus ik denk dat je inderdaad als evenementenverkeersregelaar voor een bepaalde tijd overal in Nederland terecht kan, maar je dient wel elke keer op die groslijst te staan.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

white
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 apr 2014, 19:39
Type Goldwing: overig
Locatie: Landgraaf

Re: verkeers regelaar

Bericht door white » 20 okt 2014, 19:30

Als evenementenregelaar dien je voor ieder evenement instructie te volgen.

Wij rijden ook door meerdere gemeentes tjdens een rit, in al die gemeentes is een vergunning aangevraagd door de organistie om door de gemeente te mogen rijden.
Wil je nadien (in het zelfde jaar) ergens anders een rit begeleiden dien je gewoon opnieuw de daar gegeven instructie te volgen.
Zelfs de officiele Euro Motards komen daar niet onderuit..
vriendelijke groet

Rene

Rob Pt

Re: verkeers regelaar

Bericht door Rob Pt » 20 okt 2014, 20:07

white schreef:Als evenementenregelaar dien je voor ieder evenement instructie te volgen.
Het kan aan mij liggen dat ik niet begrijp wat je nu wilt zeggen want hetgeen je schrijft als correctie(?) of toevoeging(?) staat toch al in hetgeen RonalT aangeeft!

Artikel 10 lid 1 Evenementenverkeersregelaars (eenmalig of voor bepaalde tijd) dienen voor elke inzet de specifiek daarop toegesneden instructie te hebben gevolgd.

(accentuering door mij)

Rob

white
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 apr 2014, 19:39
Type Goldwing: overig
Locatie: Landgraaf

Re: verkeers regelaar

Bericht door white » 20 okt 2014, 21:53

Klopt Rob.

De eigen interppretatie eronder sprak dit in mijn ogen min of meer weer tegen, maakte het op zijn minst twijfelachtig.
Dus ik denk dat je inderdaad als evenementenverkeersregelaar voor een bepaalde tijd overal in Nederland terecht kan, maar je dient wel elke keer op die groslijst te staan.


Onderstaande klopt ook, maar wel slechts voor het actuele evenement, niet voor toekomstige evenementen in die gemeentes.
In elk van deze gemeenten wordt een groslijst met onze namen, voorletters ed. afgegeven en dan hebben we toestemming in al die gemeentes als evenementenverkeersregelaar op te treden.
vriendelijke groet

Rene

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: verkeers regelaar

Bericht door appieabc » 20 okt 2014, 23:44

okeeee dan dan gaat betreffende instantie daar maar achter aan .dank

appie

Rob Pt

Re: verkeers regelaar

Bericht door Rob Pt » 21 okt 2014, 00:36

white schreef:De eigen interppretatie eronder sprak dit in mijn ogen min of meer weer tegen, maakte het op zijn minst twijfelachtig.
Helemaal duidelijk nu. En het geeft maar weer eens aan dat geschreven woord heel makkelijk verschillend geïnterpreteerd kan worden doordat de non-verbale communicatie ontbreekt.

Ik zag het in eerste instantie niet als een echte conclusie die RonalT trok maar slechts als een weergave van zoals hij het in geval van (vaak) heeft meegemaakt en er daarbij voorzichtig vanuit ging dat dit dan wel eerder regel dan uitzondering zou zijn.
Niet helemaal onlogisch want er zijn wel vaker zaken die uit gewoonte of gemakzucht ontstaan en als het papier dan maar bevredigd is, is iedereen weer gelukkig.

Maar voor jouw interpretatie is zeker wat te zeggen en enige tegenspraak valt niet te ontkennen! In ieder geval heb je nogmaals duidelijk op de regels gewezen en dat kan nooit kwaad.

Rob

Plaats reactie