ANWB
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
ANWB
Ik ben al een paar jaar (sinds 1977) lid van de ANWB. Je hoopt ze nooit nodig te hebben, maar soms...
Gisteren was het zover. Op weg naar het startpunt van de Overijsselrit van de Honda Deauville Club kwam ik stil te staan ( In Holten op ca 150 km van mijn huis ). De accu had onvoldoende puff om het zaakje langer draaiende te houden. Na een 35 minuten kwam de ANWB langs. Metingen wezen richting dynamo.
De optie was om mij naar een station te laten brengen om met de trein naar huis te gaan. De motor zou dan opgehaald worden om deze week op een adres van mijn keuze afgeleverd te worden. Daar had ik niet veel trek in. De man van de ANWB kwam met het voorstel om een extra accu (44A) te plaatsen zodat ik toch thuis kon komen. Dat vond ik een prima idee. Tijdens het plaatsen van deze extra accu in mijn rechterzijkoffer werd ook mijn eigen accu bijgeladen.
De accu is doorverbonden naar mijn eigen accu. Daarbij zijn extra dikke draden gebruikt. Ik moest toch wel oppassen met starten. Voor de veiligheid werd dan ook een zekering geplaatst. Alles werd bijzonder netjes uitgevoerd en na de montage kon ik terug naar huis. De leenaccu mag ik deze week inleveren bij mij in de buurt
Hiervoor krijgt de ANWB van mij een dikke pluim. Ook een pluim gaat naar Antoon waar ik vandaag al terecht kan voor reparatie (of een nieuwe dynamo)
Gisteren was het zover. Op weg naar het startpunt van de Overijsselrit van de Honda Deauville Club kwam ik stil te staan ( In Holten op ca 150 km van mijn huis ). De accu had onvoldoende puff om het zaakje langer draaiende te houden. Na een 35 minuten kwam de ANWB langs. Metingen wezen richting dynamo.
De optie was om mij naar een station te laten brengen om met de trein naar huis te gaan. De motor zou dan opgehaald worden om deze week op een adres van mijn keuze afgeleverd te worden. Daar had ik niet veel trek in. De man van de ANWB kwam met het voorstel om een extra accu (44A) te plaatsen zodat ik toch thuis kon komen. Dat vond ik een prima idee. Tijdens het plaatsen van deze extra accu in mijn rechterzijkoffer werd ook mijn eigen accu bijgeladen.
De accu is doorverbonden naar mijn eigen accu. Daarbij zijn extra dikke draden gebruikt. Ik moest toch wel oppassen met starten. Voor de veiligheid werd dan ook een zekering geplaatst. Alles werd bijzonder netjes uitgevoerd en na de montage kon ik terug naar huis. De leenaccu mag ik deze week inleveren bij mij in de buurt
Hiervoor krijgt de ANWB van mij een dikke pluim. Ook een pluim gaat naar Antoon waar ik vandaag al terecht kan voor reparatie (of een nieuwe dynamo)
Groeten,
Ed
Ed
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Winssen
Re: ANWB
Heb het pasgeleden ook gehad toen hebben we een andere accu geplaatst en de zekering van verlichting eruit gehaald zo kon ik tot bij reparatie punt rijden (Harry) en met een leen dynamo naar huis ondertussen heb ik mijn dynamo gerepareerd weer terug en ingebouwd
Gr. Nico
Gr. Nico
Groetjes Nico
Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...
Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...
- director
- Berichten: 3918
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: ANWB
Dan heb jij ook zo'n platina pasje met extra korting (als trouwe ANWB sponsor).edvissers schreef:Ik ben al een paar jaar (sinds 1977) lid van de ANWB.
Mijn ervaring met de Wegenwacht is ook goed, technische mensen die hun best doen je weer op weg te helpen. Kost €55 per jaar maar je zit gerust op de motor.
Heb je als all-risk Univé lid eigenlijk ook geen pech hulp of vergis ik me nu ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Wehoo
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Baarlo (Baolder)
Re: ANWB
Hier ook een platina pasje; lid sinds 1978. In al die tijd 3 maal hulp nodig gehad en zeer correct geholpen. Via Unive All-Risk heb je ook pechhulp.
(leuke anekdote: sleutel afgebroken in het contact/stuurslot van een Honda Accord. Althans dat dachten we. ANWB gebeld, die vakkundig het stuurslot demonteerde en de afbreekbouten los kreeg door er kerven in te slaan met een schroevendraaier en zodoende deze 2 bouten los kreeg. We konden weer rijden en zouden de volgende dag naar de dealer gaan voor een nieuw slot. 's Avonds toch even kijken of we echt iets konden zien in het slot. Niets gezien en de reservesleutel erin gepropt. Dit ging prima en het slot liet zich gewoon bedienen. Na grondig zoeken bleek het afgebroken gedeelte tussen de mat en de vloerbekleding van de Honda te liggen. Voor de ANWB monteur die misschien inmiddels Wingrijder is en hier meeleest: het was op het Trefcenterterrein in Venlo in 1980 )
(leuke anekdote: sleutel afgebroken in het contact/stuurslot van een Honda Accord. Althans dat dachten we. ANWB gebeld, die vakkundig het stuurslot demonteerde en de afbreekbouten los kreeg door er kerven in te slaan met een schroevendraaier en zodoende deze 2 bouten los kreeg. We konden weer rijden en zouden de volgende dag naar de dealer gaan voor een nieuw slot. 's Avonds toch even kijken of we echt iets konden zien in het slot. Niets gezien en de reservesleutel erin gepropt. Dit ging prima en het slot liet zich gewoon bedienen. Na grondig zoeken bleek het afgebroken gedeelte tussen de mat en de vloerbekleding van de Honda te liggen. Voor de ANWB monteur die misschien inmiddels Wingrijder is en hier meeleest: het was op het Trefcenterterrein in Venlo in 1980 )
Groet,
Werner.
Werner.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: ANWB
Ook hier een platina plaatje, ooit lid geworden omdat ik met een Opel record 1700 bj 1969 [met stuurversnelling en voorbank] kapot gestaan en ter plaatse lid geworden en 2 weken later het geld weer terug gestort gekregen, [Papa was al lid en had de zelfde naam en adres] weer naar een Anwb-er gegaan en hem het verhaal uitgelegd en sinds dien heb ik dus jr [junior] op mijn pasje. Papa is niet meer dus die extra aanduiding heeft nu heel veel meer waarde gekregen. tevreden zeer zeker maar ik vond de "oude" wegenwachters beter dan deze nieuwe lichting omdat deze al heel snel de sleepwagen inzetten ipv oplossen. en nu vaak in de winkel op zoek naar kleding in de uitverkoop.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: ANWB
Mee eens, maar ik kan het me voorstellen. De techniek is zo veranderd, geavanceerd, specialistisch en merkgebonden geworden dat het, volgens mij, voor een 'wegenwachter' bijna onbegonnen zaak is om van elke auto of motor de techniek volledig te beheersen.japie de cipier schreef:ik vond de "oude" wegenwachters beter dan deze nieuwe lichting omdat deze al heel snel de sleepwagen inzetten ipv oplossen.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: ANWB
Ook deze Winger geniet al heel wat jaren de Platina Status bij onze welbekende/vertrouwde ANWB, financieel merkt hij daar echter weinig van?!?
Eind van het jaar stapt hij dan ook over naar de Duitse ADAC, veel goedkoper doch met dezelfde - zo niet betere - service.
FF voor de nerds: ik heb een Wing- of koekblik-probleem en bel de ADAC, vervolgens schakelen zij de buitenlandservice in - in dit geval de ANWB als het probleem in Nederland plaatsvind - dan krijg je diezelfde ANWB service op dat moment, ditmaal doch vele malen goedkoper!
Doe hier al dan niet je voordeel mee ......
Eind van het jaar stapt hij dan ook over naar de Duitse ADAC, veel goedkoper doch met dezelfde - zo niet betere - service.
FF voor de nerds: ik heb een Wing- of koekblik-probleem en bel de ADAC, vervolgens schakelen zij de buitenlandservice in - in dit geval de ANWB als het probleem in Nederland plaatsvind - dan krijg je diezelfde ANWB service op dat moment, ditmaal doch vele malen goedkoper!
Doe hier al dan niet je voordeel mee ......
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
Re: ANWB
Ook ik ben platina card houder en lid vanaf 1985
Heb bij ANWB ook een aanhangwagensupplement, europaservice, vervangend vervoermiddel, doorlopende reis en annuleringsverzekering.
Auto een keer in Tjechie op een bospad met een kapotte distributieriem. Auto werd naar nl gehaald en ze kwamen ff een vervangende auto met trekhaak brengen vanuit Apeldoorn ivm mijn vouwwagentje.
Ben ook een keer teruggehaald van een vakantie op grande canaria omdat mijn dochter ernstig in het ziekenhuis was beland en heb zelfs de helft van de reissom teruggekregen.
Met een motor een keer op een zondagmorgen lekke band gereden en deze had een binnenband die aan stront was dus daar kan je weinig mee.
Uurtje later was ik weer thuis met motor.
Ook toen ik mijn eerste GoldWing op haalde en bij Apeldoorn al een versleten startmotor bleek te hebben, hebben ze me weer op weg geholpen.
Ik ben blij met m'n lidmaatschap, kan ze bellen als ik niet verder kan.
Groet, Freerk
Heb bij ANWB ook een aanhangwagensupplement, europaservice, vervangend vervoermiddel, doorlopende reis en annuleringsverzekering.
Auto een keer in Tjechie op een bospad met een kapotte distributieriem. Auto werd naar nl gehaald en ze kwamen ff een vervangende auto met trekhaak brengen vanuit Apeldoorn ivm mijn vouwwagentje.
Ben ook een keer teruggehaald van een vakantie op grande canaria omdat mijn dochter ernstig in het ziekenhuis was beland en heb zelfs de helft van de reissom teruggekregen.
Met een motor een keer op een zondagmorgen lekke band gereden en deze had een binnenband die aan stront was dus daar kan je weinig mee.
Uurtje later was ik weer thuis met motor.
Ook toen ik mijn eerste GoldWing op haalde en bij Apeldoorn al een versleten startmotor bleek te hebben, hebben ze me weer op weg geholpen.
Ik ben blij met m'n lidmaatschap, kan ze bellen als ik niet verder kan.
Groet, Freerk
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
- Frisianwing
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 04 dec 2012, 16:23
- Type Goldwing: GL1500
Re: ANWB
Hier ook een tevreden ANWB klant, ik schrik me ieder jaar weer rot van die vette rekening, maar ik heb dan ook het hele pakket 2x auto , europadekking, caravan,thuisservice. Voordeel is dat als ik op de motor weg ben dan geldt het ook voor de motor. Lid sinds 1986 en inderdaad platina lid
Goldwing vrienden regio Friesland https://www.facebook.com/groups/frisianwings/
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: ANWB
Ik roeptoeter niet zomaar iets, helaas eenmaal ergens in de buurt van Amersfoort een probleem met mijn koelwater en achteraf bleek een T stuk te zijn gebarsten lastig bij te komen, maar wel te solderen; advies was ik zal hem bijvullen en dan haalt u het wel tot huisDevoraz schreef:Mee eens, maar ik kan het me voorstellen. De techniek is zo veranderd, geavanceerd, specialistisch en merkgebonden geworden dat het, volgens mij, voor een 'wegenwachter' bijna onbegonnen zaak is om van elke auto of motor de techniek volledig te beheersen.japie de cipier schreef:ik vond de "oude" wegenwachters beter dan deze nieuwe lichting omdat deze al heel snel de sleepwagen inzetten ipv oplossen.
Niet dus, bij elke pomp water gevuld + jerrycan en thuis aan gekomen kon de kop eraf voor nieuwe pakkingen [VW Transporter]
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com