wegen in België
- Forza1961
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
- Type Goldwing: GL1500
wegen in België
Ik ben onlangs 's nachts met regen over de Belgische snelwegen gereden en ik vind het een grote schande hoe de wegen erbij liggen. Gaten in het asfalt, geribbelde wegen en door wegwerkzaamheden veel over verdrijvingsvlakken moeten rijden. Veelvuldig weg gegleden met de motor. Op een gegeven moment maar niet harder dan 70 gereden met de waarschuwingslichten aan. Eenmaal in Nederland weer gewoon gas erop. Schande dus de gesteldheid van de wegen daar.
Droom het en je kunt het!
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: wegen in België
Ik denk dat de meeste mensen hiermee bekend zijn. Zelfs de Belgen vinden dat rijden in Nederland ontspannender is dan in België.
Het is zeker een schande, maar dat is het eigenlijk al 40 jaar.
Het is zeker een schande, maar dat is het eigenlijk al 40 jaar.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: wegen in België
Yep, heb daar ook zo mijn ervaringen mee!
Afgelopen jaar terugkomend van Luxemburg op een dermate slecht geasfalteerd knollenveld terecht gekomen dat mijn Zümo 660 plotseling alle kanten uit begon te zwaaien. Ondanks dat ik de mount behoorlijk vast had gezet bleek zelfs dit niet bestand te zijn tegen al dit geweld ....
Heb hem nadien dus maar eens extra gesaved met loctite.
Geweldig ook dat onze zuiderburen bijv. plotseling een sleuf over de gehele breedte van de weg blijken te hebben getrokken zonder dat zij dit tevoren - i.v.m. verkeersveiligheid of zo - duidelijk aangeven. Plotseling knalt je voorwiel aldus een cm. of 10 naar beneden en ben je blij dat je Wing - in mijn geval dan - een driewieler betreft. Verder zijn er natuurlijk nog legio voorbeelden te noemen, zoals het feit dat de mooiste bochten in de Belgische Ardennen doorgaans worden gesierd door de meest vreselijke gaten en losliggende rommel .........
-
Afgelopen jaar terugkomend van Luxemburg op een dermate slecht geasfalteerd knollenveld terecht gekomen dat mijn Zümo 660 plotseling alle kanten uit begon te zwaaien. Ondanks dat ik de mount behoorlijk vast had gezet bleek zelfs dit niet bestand te zijn tegen al dit geweld ....
Heb hem nadien dus maar eens extra gesaved met loctite.
Geweldig ook dat onze zuiderburen bijv. plotseling een sleuf over de gehele breedte van de weg blijken te hebben getrokken zonder dat zij dit tevoren - i.v.m. verkeersveiligheid of zo - duidelijk aangeven. Plotseling knalt je voorwiel aldus een cm. of 10 naar beneden en ben je blij dat je Wing - in mijn geval dan - een driewieler betreft. Verder zijn er natuurlijk nog legio voorbeelden te noemen, zoals het feit dat de mooiste bochten in de Belgische Ardennen doorgaans worden gesierd door de meest vreselijke gaten en losliggende rommel .........
-
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: wegen in België
Beste forumleden , hier in Belgie vullen ze eerst hun zakken en pas daarna de gaten in de weg ( als er nog iets overblijft) .En dat gene waar ze mee de putten en gaten mee vullen ,moet er zo rap mogelijk weer uit zodat ZE nog eens langs de kassa kunnen passeren . Na een streng winter liggen de wegen er nog slechter bij .En Ze hebben nooit genoeg geld om ofwel hun zakken te vullen of alle wegen deftig te herstellen (de keuze is rap gemaakt bij deze heren en vrouwen beleidsmensen ) . En als ze de weg herstellen dan duurt het hier lang eer de werken zijn voltooid . Groeten Peter n.d.
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: wegen in België
en als ze dan eens gaan repareren moet je nog oppassen,
ik ga eens door een bocht heen, en meteen na de bocht het wegdek gerepareerd
en een paar cm. split steentjes er op gegooid wat het verkeer er dan mooi in mag rijden
geen waarschuwingsbord aanwezig, het ging gelukkig wel goed, maar je kan ook onderuit gaan
als je nog iets te schuin en te hard gaat
ik ga eens door een bocht heen, en meteen na de bocht het wegdek gerepareerd
en een paar cm. split steentjes er op gegooid wat het verkeer er dan mooi in mag rijden
geen waarschuwingsbord aanwezig, het ging gelukkig wel goed, maar je kan ook onderuit gaan
als je nog iets te schuin en te hard gaat
Groeten, Eric
Re: wegen in België
Lijkt mij dat we weten dat in Belgie de wegen niet best zijn en vol verassingen zitten. Ik kom met de motor bina nooit in Belgie om DIE reden. Rustig aan doen is het devies en heeeeeellllll goed opletten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mei 2017, 16:09
- Type Goldwing: GL1800
Re: wegen in België
Beste Wing rijders,
In Belgie is het nu eenmaal triest gesteld met de wegen.
Ik woon in Aalst en in een liedje over de stad zingen ze zelfs " stad vol putten en bulten"
Er is gelukkig in onze stad al heel wat verbetert, maar er is nog veel werk aan de winkel, (lees weg.....)
Maar ook de rest van Vlaanderen is erbarmelijk slecht. De zakken zijn goed gevuld, de putten niet....
En nu is men een inhaalmanoeuvre aan het uitvoeren.... Dus laat men de snelheid op de gewone wegen tot 70km herleiden en op vele plaatsen 50 of 30 km terug brengen.
Lekker veel flitsen en betalen maar.....
Kom je in Nederland, dan kan je lekker doorrijden tegen een aanvaardbare 50-80-110en zelfs een 130 km per uur....
Goede wegen, niet naar de grond moeten kijken, maar zoals het hoort, naar het verkeer.....
Kom je terug un Belgie en je ziet geen grensovergang of grenspalen, dan voel jet het wel aan de putten in de weg....
Arm Belgie.......
In Belgie is het nu eenmaal triest gesteld met de wegen.
Ik woon in Aalst en in een liedje over de stad zingen ze zelfs " stad vol putten en bulten"
Er is gelukkig in onze stad al heel wat verbetert, maar er is nog veel werk aan de winkel, (lees weg.....)
Maar ook de rest van Vlaanderen is erbarmelijk slecht. De zakken zijn goed gevuld, de putten niet....
En nu is men een inhaalmanoeuvre aan het uitvoeren.... Dus laat men de snelheid op de gewone wegen tot 70km herleiden en op vele plaatsen 50 of 30 km terug brengen.
Lekker veel flitsen en betalen maar.....
Kom je in Nederland, dan kan je lekker doorrijden tegen een aanvaardbare 50-80-110en zelfs een 130 km per uur....
Goede wegen, niet naar de grond moeten kijken, maar zoals het hoort, naar het verkeer.....
Kom je terug un Belgie en je ziet geen grensovergang of grenspalen, dan voel jet het wel aan de putten in de weg....
Arm Belgie.......
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: wegen in België
De wegen zijn hier gelukkig wel beter dan in België, alhoewel er ook wel slechte stukken tussen zitten met scheuren of kuilen.
Maar als je het over snelheid heb, dan is Nederland nog wel een graadje erger dan België. Hoeveel wegen hier de laatste jaren niet naar 60 km/u zijn teruggebracht.
Moet je het artikel Infrastructuur van Duurzaam Veilig eens lezen.
Dan kom je onzin als Stroomwegen, Gebiedsontsluitingswegen en Erftoegangswegen tegen. En Erftoegangwegen zijn veel wegen die door ons motorrijders als leuke weggetjes gezien worden.
Buiten de bebouwde kom (bubeko):
SW: 100 km/u (80 komt voor als uitzondering) tegenwoordig meer regel dan uitzondering
GOW: 80 km/u (60 komt voor als uitzondering) tegenwoordig meer regel dan uitzondering
ETW: 60 km/u
Binnen de bebouwde kom (bibeko):
GOW: 50 km/u (70 komt voor als uitzondering)
ETW: 30 km/u
Maar als je het over snelheid heb, dan is Nederland nog wel een graadje erger dan België. Hoeveel wegen hier de laatste jaren niet naar 60 km/u zijn teruggebracht.
Moet je het artikel Infrastructuur van Duurzaam Veilig eens lezen.
Dan kom je onzin als Stroomwegen, Gebiedsontsluitingswegen en Erftoegangswegen tegen. En Erftoegangwegen zijn veel wegen die door ons motorrijders als leuke weggetjes gezien worden.
Buiten de bebouwde kom (bubeko):
SW: 100 km/u (80 komt voor als uitzondering) tegenwoordig meer regel dan uitzondering
GOW: 80 km/u (60 komt voor als uitzondering) tegenwoordig meer regel dan uitzondering
ETW: 60 km/u
Binnen de bebouwde kom (bibeko):
GOW: 50 km/u (70 komt voor als uitzondering)
ETW: 30 km/u
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)