Welke verzekering/verzekeraar?

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 02 jul 2014, 09:19

Toch nog even over de verzekering:

Ik had op Bikerpolis gekeken. Even wat info om in te vullen:
-Rij al 22 jaar schadevrij,
-wil de motor casco verzekerd hebben, het hele jaar door, ook in de winter tijdens (eventuele) stalling.
-rechtsbijstand erbij,
-geen kilometerbeperking,

Kwam bij Bikerpolis op 121 euro per maand. Vond dat eigenlijk duurder dan ik had verwacht. Dus even verder gekeken:

Bij Univé. Zelfde info ingevoerd (je hoeft eigenlijk alleen het kenteken en paar voorkeurtjes in te voeren).
152 euro per maand! OK, gaat nog korting af van de Goldwingclub. Weet niet hoeveel dat is, maar zal geen 50% zijn denk ik.

Waarom kom ik op die 50%? Omdat ik daarna nog eens bij de ANWB heb gekeken. Wat betaal ik daar per maand? 65 euro!

Dus keuze snel gemaakt en direct bij de ANWB afgesloten. Duurde alleen wel 1 dag met acceptatie omdat de dagwaarde hoger is dan 20.000 euro, dan moeten ze iets nakijken ofzo. Maar had polis toch gister al binnen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 02 jul 2014, 09:31

Hier de premiespecificatie:

Afbeelding

Het eigen risico is 150 euro, en heb daar 100 euro extra vrijwillig eigen risico bijgenomen, dus totaal eigen risico 250 euro. Betaling premie dan per kwartaal.

EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door EdRaket » 02 jul 2014, 11:22

Dank voor de informatie over Bikerpolis. Ik had daar nooit van gehoord en zat al drie jaar bij Univé.
Een snelle berekening bij Bikerpolis gaf aan dat ik in mijn geval meer dan 50% goedkoper uit ben bij Bikerpolis dan bij Univé, dus ik ben direct vandaag overgestapt.
LET OP: dit is mijn geval, het kan zijn dat dit niet voor iedereen het geval is, er zijn immers veel variabelen (aantal schadevrije jaren, wel/geen diefstal, etc)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Devoraz » 02 jul 2014, 12:42

Naar mijn weten betaal ik zo'n €660,- per jaar voor mijn verzekering bij Univé, wat neer zou komen op €55,- per maand.

Ik weet wel dat ik All-risk heb gekozen, maar voor de andere zaken zou ik de polis moeten nakijken. :?

Ik snap helemaal niets van 'cijfertjes' en ben hierin dus helaas makkelijk te beinvloeden. :(
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door RonalT » 02 jul 2014, 23:03

Honda GL Castlebiker schreef:Kwam bij Bikerpolis op 121 euro per maand.
Bij Univé, 152 euro per maand! OK, gaat nog korting af van de Goldwingclub. Weet niet hoeveel dat is, maar zal geen 50% zijn denk ik.
Ik dacht 66% korting. Dus we betalen ongeveer 1/3 van de premie.... 51,68 euro per maand! (mocht de korting maar 60% zijn dan betaal je 60.80 euro)

en ik denk dat het werkelijk nog goedkoper is, ik betaal per jaar ongeveer 300 euro voor mijn 1500, die is all-risk verzekerd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door KvH » 02 jul 2014, 23:12

Ik heb mijn Wing bij Bikerpolis verzekerd voor het aankoopbedrag de eerste 3 jaar. Premie is met slechts 4 schadevrije jaren minder dan 40 euro per maand.
Bij het collectief was ik veel duurder uit doordat ze de cataloguswaarde hanteren (voor een motor van ruim 12 jaar oud).

Als dat betekent dat ze bij total loss die cataloguswaarde uitkeren, dan sluit ik m'n verzekering morgen over en rijdt m'n Wing overmorgen tegen een muur (oeps, cruisecontrol sloeg vast, of zoiets) ;)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 03 jul 2014, 08:33

Ik kreeg het gister nog van Freerk te horen RonalT, dat de korting zo flink was. Had gedacht 10-15%. Dan ben ik nu misschien wel te snel geweest met afsluiten, maar het zij zo. Heb niet het gevoel dat ik ontzettend ben genaaid door de ANWB :-). Met die aanschafprijs-premie van Bikerpolis begreep ik niet zo. Als je een normale Casco verzekering hebt die 100 euro kost, en deze verzekering zou 80 euro kosten, en ze keren allebei hetzelfde uit als er schade is, wat heeft het dan voor zin dat ze casco aanbieden? Het werd me allemaal beetje te moeilijk. En had 3 online offertes ingevuld, en daarvan kwam ANWB er op dat moment het beste uit (maar wist toen dus nog niet dat de korting zo flink was bij Univé).

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door edvissers » 07 jul 2014, 12:28

Nav dit onderwerp heb ik mijn verzekering van Unive naar Bikerspolis.nl over gezet.

Nu gaat de verzekering voor de auto volgen :)
Groeten,

Ed

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door ScrewLoose » 07 jul 2014, 17:31

Effe zitten rekenen, bij Bikerpolis zou ik nog geen €5,- per maand goedkoper uit zijn dan bij Univé, wellicht dat het echter duurder zou kunnen uitpakken (heb niet alles volledig uitgespit).
Trike is vol casco verzekerd en getaxeerd, deze taxatiewaarde krijg ik dan ook gegarandeerd uitgekeerd bij onverhoopte diefstal of total loss, óók volgens de kleine lettertjes!
Verder heb ik n.a.v. een aanrijding zéér goede ervaringen met Univé; "Ooh wat erg meneer dat u dit heeft moeten overkomen, ik kan mij dan ook levendig indenken hoe zeer u aan uw trike gehecht bent. Maakt u zich verder geen zorgen, wij regelen alles. Probeer het Europese schadeformulier zo volledig mogelijk in te vullen en als dat - vanwege de stress - even niet lukt doe het dan geheel op u gemak wanneer u thuis bent. Wij sturen zo snel mogelijk een auto-ambulance en wanneer uw trike voor de nacht veilig gestald is bij de sleepdienst zorgen wij voor taxivervoer naar huis, vanzelfsprekend op onze kosten. Ooh, wenst u tijdens de reparatietijd van uw trike nog een vervangend vervoermiddel neem dan morgen even contact op met een van onze medewerkers, uiteraard dragen wij ook hiervoor de kosten. Ondanks het vervelende wat u vandaag is overkomen wil ik u een verdere prettige dag toewensen, mochten er vragen zijn bel gerust even, heeft u nu nog vragen? Nee .... maakt u zich verder niet ongerust, alles komt goed!"

In ieder geval iets in dezelfde strekking der woorden, en aldus geschiedde! Een geweldige service waar ik tot op de dag van vandaag nog versteld van sta ......

Wellicht dat het duidelijk moge zijn dat ik lekker bij Univé blijf, inmiddels heb ik aldaar ook mijn Espace ondergebracht. :wink:

Ps ik heb geen aandelen bij Univé noch enig ander zelfbelang. :lol:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door KvH » 07 jul 2014, 22:05

Goede service bij zoiets is heel wat waard, maar toch gaf voor mij de premie de doorslag. Dekking is gelijkwaardig, voorwaarden zover ik kon vergelijken ook. Maar elke situatie zal anders zijn, elke motor en ieder persoon is immers ook anders.

Da's 't mooie van de vrije markt, iedereen kan vergelijken en zelf beslissen wat de doorslag geeft om iets wel of niet te doen.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Chris.Wolters » 20 feb 2015, 08:38

Ik heb zojuist een mijn motor volledig casco (All-Risk) verzekerd bij Univé.

Dit kost mij €7,71 per maand op basis van de aanschafwaarde. (En geen No-Claim kortingen dit hanteren ze niet bij Oldtimer verzekeringen).
Er moet nog wel eenmalig een taxatie plaatsvinden á €75,--
Dus het maand bedrag kan nog omhoog of omlaag gaan indien de waarde van de motor hoger of lager uitvalt.

Via GWCH krijg ik 68% korting.
I.v.m. de leeftijd van de motor zit ik in de Oldtimer verzekering (enig nadeel is maximaal 5000km per jaar.)

Ben voornemens om ook de auto hier te gaan verzekeren dan krijg ik nog eens 2% pakket korting.
Over ruim 1 jaar mag deze jonge de 40 jaar aftikken dan komt er nog eens 12% leeftijdskorting bij.

:mrgreen: :mrgreen:
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door nico72 » 20 feb 2015, 08:56

Dan moet je goed opletten of je motor wel het hele jaar verzekerd is ik had ook een goedkope verzekering maar toen bleek ik in de wintermaanden niet vezekerd te zijn
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Chris.Wolters » 20 feb 2015, 09:09

nico72 schreef:Dan moet je goed opletten of je motor wel het hele jaar verzekerd is ik had ook een goedkope verzekering maar toen bleek ik in de wintermaanden niet vezekerd te zijn
Ik heb in al die voorwaarden gezocht naar juist die beperking, en gisteren telefonisch contact gehad en ook daar zeiden dat ze die beperking niet kennen.
Ik moest wel een verklaring afgeven dat ik alleen recreatief gebruik maak van mijn Wing en dat ik nog een vervoersmiddel heb voor dagelijks gebruik.
Die 5000km per jaar hoefde ik me niet druk om te maken (doe ik wel staat op papier) het gaat hun er echt om dat het een recreatief voertuig is welke ouder dan 25jaar is.

Daarnaast kom ik niet in aanmerking met mijn Wing voor de (oldtimer) overgangsregeling van de belastingdienst omdat hij van na 1 januari 1988 is en dan geld die regeling niet, dus ik betaal de volledige wegen belasting en mag het hele jaar door rijden.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 mar 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoogwoud, Noord Holland

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door joost » 19 mar 2015, 12:45

Beste forumleden,

Zijn er mensen die ervaring hebben met onderstaande verzekeringsmaatschappij.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Ik ben wat aan het vergelijken geweest, maar ik kon geen goedkopere vinden dan deze club.
Hondagoldwingpolis.navk.nl
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8373,d.ZWU" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Welke verzekering/verzekeraar?

Bericht door Chris.Wolters » 19 mar 2015, 13:04

Joost,

Ze brengen de verzekeringen onder bij generali verzekeringen maar misschien wist je dat al, verder ken ik ze niet.

Ik ben afgelopen maand overgestapt van Inshared naar Univé i.v.m. de 68% korting via de GWCH (welke op 1 mei terug gaat naar 50% voor de contracten die daarna aflopen, dus ik ga volgend jaar 1 maart naar 50%).
Heb voor de all-risk (volledig casco) oldtimer verzekering gekozen met alle opties ik betaal nu €7,75 p/m inclusief korting en belasting.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Plaats reactie