Stroboscoop lampjes

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Eagle

Stroboscoop lampjes

Bericht door Eagle » 04 mei 2007, 17:33

Hoi,

Ik wil graag (zonder dat de vrouw het door heeft :twisted: ) ergens in de fiets van die stroboscooplampjes doen. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aan handige tips helpen?

Zoals , welke moet ik kopen en waar? en waarin bevestigen? Voor alle duidelijkheid, ik zou het liefst in de bestaande verlichting iets doen. Zowel voor als achter.

(ben gewoon een lampjes freak en rij daarom mede Goldwing :D )

Groetjes Edi

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 04 mei 2007, 18:42

Tja...de één zet ze erop en de ander smijt ze eraf :lol: ! Toen ik mijn tweedehandse Wing kocht stonden er van die blauwe stroboscooplampjes erop maar na nadrukkelijk erop gewezen te zijn door bevriend motoragent dat het tot inbeslagname van de motorfiets kon leiden zelf al waren ze op het moment van wegkontrole niet in gebruik heb ik ze laten verwijderen door de dealer waar de motor gekocht werd! Bij mij stonden er twee gemonteerd ipv de standlichtjes in de koplamp en twee in de mistlichten in de onderkuip.

Eagle

Bericht door Eagle » 04 mei 2007, 18:52


youtu.be/Dwt6kl3wSx0

Dit is eigenlijk een beetje wat ik bedoel. Wit flitslicht (niet blauw idd, want das zwaar verboden)


Groetjes Edi

Appiewing

Bericht door Appiewing » 04 mei 2007, 20:16

Even voor alle duidelijkheid. Je mag alles aansluiten op je Wing. Zelfs blauwe lampjes. Het mag ook nog aangesloten zijn. Alleen het gebruiken op de openbare weg kan lijden tot inbeslagname en uiteraard een boete.

Vroeger mocht het ook niet aangesloten zijn, maar dat is veranderd in de wet.

Dus kopen en aansluiten maar. En showen alleen tijdens evenementen.


ps

Op marktplaats wordt genoeg van dit soort lampjes aangeboden.

Eagle

Bericht door Eagle » 04 mei 2007, 21:07

Appiewing schreef:Even voor alle duidelijkheid. Je mag alles aansluiten op je Wing. Zelfs blauwe lampjes. Het mag ook nog aangesloten zijn. Alleen het gebruiken op de openbare weg kan lijden tot inbeslagname en uiteraard een boete.

Vroeger mocht het ook niet aangesloten zijn, maar dat is veranderd in de wet.

Dus kopen en aansluiten maar. En showen alleen tijdens evenementen.


ps

Op marktplaats wordt genoeg van dit soort lampjes aangeboden.
Het aansluiten dat wist ik inderdaad ook. Hoewel ik blauw al eens gevoerd heb op mijn 1200 (zie mijn site voor de foto's :) ) wil ik niet het risico lopen er mee gepakt te worden :) dus vandaar dat ik voor wit ga.

Ik heb ook zojuist op marktplaats gekeken. Mijn ervaring (tja je word ouder en wijzer) is dat goedkoop duurkoop is.

Wie hebben er strobe lichten en kunnnen mij vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Groetjes Edi

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 04 mei 2007, 21:18

goldwingboy schreef:Tja...de één zet ze erop en de ander smijt ze eraf :lol: ! Toen ik mijn tweedehandse Wing kocht stonden er van die blauwe stroboscooplampjes erop maar na nadrukkelijk erop gewezen te zijn door bevriend motoragent dat het tot inbeslagname van de motorfiets kon leiden zelf al waren ze op het moment van wegkontrole niet in gebruik heb ik ze laten verwijderen door de dealer waar de motor gekocht werd! Bij mij stonden er twee gemonteerd ipv de standlichtjes in de koplamp en twee in de mistlichten in de onderkuip.
Als je de onderkuipverlichting van een 1500 bedoeld, dit zijn geen mistlichten! maar corneringlights!

Goldwingnederland

Bericht door Goldwingnederland » 05 mei 2007, 20:17

hoi eagle,

ik zou Type R nemen, dat zijn een van de betere strobes. Deze set is verkrijgbaar in 2 of 4 stuks. ik dacht 2 stuks: +/- €55,- exl. montage en 4 stuks: +/- €99,- exl. montage. ook kan je verschillende snelheden etc. doen. en verschillende 'ritmes' bijv. tegelijk flitsent, 2x flitsent om en om (dat zie je ook vaak bij politie)

zou ze inbouwen in of je koplamp of je richtingaanwijzers voor en richtingaanwijzers achter. staat mooi en komt een oranje flitsen vanaf door je oranje reflectoren (verder zijn de strobes wit)

veel succes,

groetjes kelvin (goldwingnederland)


Tucker06
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:31
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door Tucker06 » 06 mei 2007, 21:46

Kijk FF op een online Voertuig regelement. of stel de vraag rehtstreeks aan de RDW. Hiermee sluit je hoogstwaarschijnlijk uit dat je illegale dingen gaat doen.
( zie: gebruik op de openbare weg, gevaar veroorzaken voor derden => dit is geen overtreding maar een misdrijf art. 5 wegenverkeerswet)
Het licht dat naar voren schijnt dient wit dan wel geel te zijn. Lichtjes die aan de zijkant bevstigd zjn kunnen worden aangezien als naar voren schijnend licht. Verder mag je volgens mij geen stroboscoop verlichting gebruiken op de openbare weg, mischien wel aanwezig hebben, dat weet ik niet zeker.

Succes
Jasper 8)
Live to ride.

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 06 mei 2007, 22:25

is relatief (t strafbare), herinner je de kerstboom remlichten nog van vroeger ?
ineens verboden, en toen werd t 3e remlicht verplicht.
Nu is de headlight modulator in de US al in verschillende staten (50 schijnt) in gebruik (ivm t opvallen rond de altijd brandende koplampen van auto's), zal met de tijd ook hier wel komen.
Overgens is de frequentie/intensiviteit van de lampen wel aan banden gelegd, en moeten ook aan de daylight sensor gekoppeld zijn (wel zo fijn in een tunnel overdag)

http://www.gadgetjq.com/headlightmodulator.htm

hier stukje US wetgeving (komt hier wellicht dus ook ooit):

http://www.signaldynamics.com/products/ ... shmdot.htm

Eagle

Bericht door Eagle » 07 mei 2007, 17:27

Tucker06 schreef:Kijk FF op een online Voertuig regelement. of stel de vraag rehtstreeks aan de RDW. Hiermee sluit je hoogstwaarschijnlijk uit dat je illegale dingen gaat doen.
( zie: gebruik op de openbare weg, gevaar veroorzaken voor derden => dit is geen overtreding maar een misdrijf art. 5 wegenverkeerswet)
Het licht dat naar voren schijnt dient wit dan wel geel te zijn. Lichtjes die aan de zijkant bevstigd zjn kunnen worden aangezien als naar voren schijnend licht. Verder mag je volgens mij geen stroboscoop verlichting gebruiken op de openbare weg, mischien wel aanwezig hebben, dat weet ik niet zeker.

Succes
Jasper 8)
:D :D ben ex-politie :D :D Weet welke verlichting niet mag :( :(
Was vroeger heel braaf (toen ik er nog bij zat) tot het moment dat ik merkte dat het korps ook niet geheel eerlijk was met mij. (vrije dagen ineens weg enzo)

Nou ja, lang verhaal.

Ik wil de strobe ook niet misbruiken, maar voor de show.

Alle verlichting anders dan origineel (en dan heb ik het niet over amerikaanse invoer) is verboden. Indien je een fiets uit Amerika invoert moet de meebrandende knipperlichten weggehaald worden en dan niet alleen het bolletje verwijderen (draadje knippen). Ben ik het niet mee eens, maar das een ander verhaal.

O, en dat artikel 5, dan moet je het heel bont maken. Je krijgt gewoon een prent voor meer verlichting dan is toegestaan. Ik meen iets van 60 euro, maar hang me daar niet aan op.

Ach ja... Ik ben en blijf een "kind"

Groetjes Edi

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 07 mei 2007, 17:51

helemaal eens (ik heb jaren voor de plisie geklust), maar de zin of onzin van sommige regeltjes ontgaat me te vaak.
Ooit moeten praten als Brugman omdat mn knippers achter rood waren (US spul), waren ooit remlichten, maar vond ze zelf als knippers functioneler (die knippers had ik daarvoor niet (en dat was weer niet strafbaar)).
"jawel meneer, deze moeten Amber geel zijn, en wij rijden ook motor " (KLPD jongens in een Volvo).

Anyway, een kerstboom kan ook functioneel zijn, al is t maar wanneer ie niet rondrijdt op de weg ;-)

oja, nog een url http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _15-1.html
Afbeelding

Tucker06
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:31
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door Tucker06 » 07 mei 2007, 20:40

Hoi Hoi

Begrijp me niet verkeerd ik bedoel het goed. Uiteraard moet je het wel heel erg bontmaken wil je artikel 5 aan de broek krijgen.
Ik werk bij het militaire politiekorps van Nederland en ik weet dat er colegae zijn die er een sport van maken om juist dit soort dingen (dingen die zeldzaam zijn, en in de ogen van een klein gezelschap mooi genoemd worden) te verzieken om wat voor reden dan ook. En dan begrijp jij als ex agent precies wat ik bedoel. Jij en ik staan niet zo in het leven maar ja we zijn niet alleen...

Groeten van Jasper 8)
P.s. Als het af is wil het resultaat graag een keer bewonderen!
Live to ride.

Eagle

Bericht door Eagle » 08 jun 2007, 11:07

Nou,

Het gaat gebeuren...

Ik heb, helaas, een aanrijding gehad. Hierdoor moet toch de kuip open en gedeeltelijk vervangen worden. Gelijk maar mijn cornerlights en strosboscoop erin laten zetten. Cornerligths zaten er al in, maar nu dan op n schakelaar, zodat ik ze kan laten mee branden, als ik dat wil.

Zodra ik foto's heb, dan zal ik ze laten zien.

Groetjes Edi

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 08 jun 2007, 17:18

Wat vaker kijken naar wegmisbruikers leverd een hoop informatie op.
Er worden 2 zaken door elkaar gehaald.
De bestaande verlichting en de daar bij behorende kleuren, daar mag je niet van afwijken/veranderen.
Het voeren van zichtbare blauwe lampen zoals o.a. de politie mag ook niet.
Alle andere onzichtbare verlichting voor show doeleinde mag wel. mits deze uiteraard niet op de openbare weg gebruikt word.
Zie ook deze link van het RDW voor motorfietsen.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meire en 1 gast